REYN
WANDA je metoda grupne refleksije međusobne profesionalne podrške, koja istovremeno pridonosi osobnom profesionalnom razvoju, ali i unapređenju kvalitete rada organizacija. WANDA metodu razvili su Artevelde Sveučilište i VBJK iz Ghenta u Belgiji. Akronim WANDA na nizozemskom doslovno znači zahvalnost [Waarderen], ANaliza i akcija [DAden].
Snaga WANDA metode jest usmjerenost na ono što učitelji mogu učiniti, kako se mogu ponašati, koje strategije primijeniti i koja uvjerenja preispitati u svojoj praksi. Primjeri problemskih situacija su vrlo konkretni, npr.: ‘Dijete ne želi jesti u školi’, ‘Majka ne daje redovito lijekove djetetu’, itd. Potrebno je naglasiti da tijekom sesije ne nalazimo jedno ispravno rješenje problema, već promišljamo različita alternativna rješenja.
Ključ primjene WANDA metode nalazi se u novom ‘razumijevanju’ situacije. Za razumijevanje situacije presudno je uživljavanje u tu situaciju iz različitih perspektiva. Razmišljajući o različitim perspektivama, sudionici grupe imaju priliku izazovne situacije iz vlastite prakse razumjeti na nove načine, razviti osjećaj empatije za druge i rekonstruirati nova znanja i ideje koje mogu primijeniti u vlastitoj praksi.
WANDA sastanak traje sat i pol do dva za vrijeme kojih se prolazi kroz 5 različitih faza:
Osvrt na prethodni sastanak
Odabir slučaja
Postavljanje pitanja
Prikupljanje ideja
Davanje prijedloga
Za vrijeme svakog sastanka, grupa raspravlja o jednoj značajnoj situaciji – o slučaju. Svi sudionici sastanka izlažu aktualne problemske situacije iz vlastite prakse, od kojih se izabire jedna koja je značajna za sve sudionike i iz koje svi mogu učiti.
WANDA sastanci se trebaju odvijati redovito, idealno jednom mjesečno, u stalnoj grupi odgojno-obrazovnih djelatnika. WANDA se može koristiti među odgajateljima i učiteljima, stručnim suradnicima i u drugim timovima profesionalaca, studentskim grupama i ostalim grupama kolega koji zajednički uče, kao što su pomagači ili volonteri u vrtićima.
KOTIZACIJA: 540 € po susretu.
VODITELJI