REYN
Ovdje možete pronaći brošure usko vezane uz odgojno-obrazovnu praksu, a koje smo odlučili ponuditi na besplatno korištenje. Brošure su djelomično izdane pod pokroviteljstvom Pučkog otvorenog učilišta Korak po korak, a djelomično pod pokroviteljstvom naše Mreže podrške romskoj djeci REYN-Hrvatska.
Smjernice su nastale s ciljem davanja preporuka i mogućih aktivnosti za osnaživanje školskog vodstva u smjeru stvaranja inkluzivne školske kulture u Republici Hrvatskoj.
Preporuke se temelje i na rezultatima studije utjecaja, odnosno na glavnim zaključcima upitnika, fokus grupa i intervjua sa sudionicima refleksivne prakse prikupljenih putem metode najznačajnije promjene (engl. most significant change).
Svrha ove publikacije jest podržati pružatelje programa profesionalnog razvoja za sve koji sudjeluju u vođenju škola kako bi ih se usmjerilo na preispitivanje svoje uloge u pokretanju promjena na razini čitave škole prema inkluzivnom obrazovanju.
U ovoj publikaciji prikazan je utjecaj programa za osnaživanje školskih ravnatelja za inkluzivnu školsku kulturu provedenog na temelju Okvirnog kurikuluma za izradu programa profesionalnog razvoja ravnatelja i ostalih dionika koji sudjeluju u procesima vođenja škola za jačanje inkluzivne školske kulture.
Brošura je sažetak komparativnog izvješća nastalog s namjerom da potakne učitelje, ravnatelje škola, donositelje odluka i kreatore politika na analizu oblika i razina podrške koju višejezična djeca trenutno imaju u školama.
U ovoj brošuri, namijenjenoj odgajateljima, učiteljima i stručnim suradnicima, možete pronaći objašnjenje osnovnih pojmova i koncepata vezanih za učenje 'drugog jezika', upoznati zablude o radu s djecom kojoj hrvatski nije prvi jezik, ali i dobiti savjete za lakšu komunikaciju.
Pregledom brošure možete dobiti uvid o ustroju obrazovnog sustava u Latviji, Sloveniji i Hrvatskoj, prijelaznim praksama zastupljenim u pojedinoj zemlji te općenito uvide o procesu prijelaza.
Sadržaj brošure odgovara na pitanje zašto je važno istraživati temu prijelaza iz vrtića u školu, kakav je nacionalni kontekst kada govorimo o prijelazu te donosi najvažnije zaključke i preporuke.
Brošura nudi konkretne smjernice, alate i preporuke za podržavanje višejezičnih učenika i mnogojezičnosti u razredu i školi. Korištena je kao resurs za sve sudionike Festivala višejezičnosti koji je organiziran i održan u svibnju 2023. godine unutar projekta ALCOR.
Kartice su namjenjene upotrebi u centrima igre i drugim neformalnim predškolskim centrima u zajednici s djecom u riziku od stresa i traume odnosno koja žive u teškim uvjetima.
Tijekom 2022. i 2023. g. uz financijski podršku Zaklade ‘Otvoreno društvo’, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ureda za ljudska prava i nacionalne manjine Vlade RH unutar REYN Hrvatska razvili smo slikovni ludarsko/munćansko-hrvatski rječnik Kum Ješć? Će Fać?
Tijekom 2022. i 2023. g. uz financijski podršku Zaklade ‘Otvoreno društvo’, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ureda za ljudska prava i nacionalne manjine Vlade RH unutar REYN Hrvatska razvili smo plakat ludarsko/munćansko-hrvatske slikovne abecede.
Svrha alata je mogućnost kontinuiranog i sustavnog praćenja, analize i planiranja socijalne uključenosti migranata i druge djece iz ranjivih skupina u vrtiće i škole.
U brošuri možete pronaći važna pitanja, odgovore i informacije vezane uz školovanje djeteta. Za vas smo pripremili brošure na više jezika.
U brošuri možete pronaći važna pitanja, odgovore i informacije vezane uz vrtićki program. Za vas smo pripremili brošure na više jezika.
'TOY for Inclusion'
Ovaj vodič dokumentira inovativne prakse implementirane u Centrima igre koje podržavaju integraciju djece iz ranjivih skupina na lokalnoj razini. Opisane prakse i prateće preporuke temelje se na rezultatima 'TOY for Inclusion' projekta koji je pilotiran u sedam zemalja.
'Uključene zajednice'
U priručniku, organizacije civilnog društva imaju priliku upoznati i produbiti razumijevanje izazova s kojima se susreću obitelji (bivših) zatvorenika i počinitelja kaznenih djela, kao primjerice zapošljavanje, upravljanje financijama i slično.
Sadržaj pokriva teme poput pitanja što je socio-emocionalna dobrobit i zašto je ona važna za djecu, metodologije istraživanja, ranog odgoja i obrazovanja u nacionalnom zakonodavstvu, faktora koji ometaju i potiču socio-emocionalnu dobrobit, zaključke i preporuke.
Publikacija je rezultat drugog dijela SEED projekta u kojem je održana grupna refleksija s 80 praktičara ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pod nazivom WANDA, a čiji je cilj bio pomoći im u nošenju sa svakodnevnim izazovima u njihovoj praksi, kako bi mogli podržati socio-emocionalnu dobrobit djece o kojoj skrbe.
Pet boršura sa sadržajem vezanim uz potres i općenito otežane uvjete rada odgajatelja/ica i učitelja/ica. Svakom brošurom nastojali smo pružiti podršku u radu, dati korisne savjete i ideje za rad s djecom i učenicima.
U ovom priručniku učiteljice i učitelji imat će priliku propitati vlastitu osjetljivost za probleme s kojima se tijekom osnovnoškolskog obrazovanja susreću ona djeca i obitelji koji se ističu po svojoj različitosti.
U brošuri možete pročitati kako se posljedice siromaštva odražavaju u školskoj svakodnevici djeteta, i kakve konkretne korake možemo poduzeti kako bismo te posljedice ublažili.
U brošuri koja je dio REYN-ove kampanje "Vidiš li me? Dikhes lji man? Da li m vez?" donosimo Vam informacije o poznavanju jezika s aspekta razvoja djeteta, o jezicima koje govore djeca Romi u Hrvatskoj.
Ova brošura će vam omogućiti da se upoznate s pojmovima osobnog i grupnog identiteta, osvijestite važnost podržavanja i razvijanja djetetove pozitivne slike o sebi te da razumijete važnost vidljivosti dječjeg identiteta.
U brošuri možete pročitati koji su najvažniji razlozi zbog kojih djecu Rome treba uključiti u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, koje su najčešće prepreke, te što nam je po tom pitanju činiti.
U brošuri možete pročitati na koji način ostvariti partnerstvo s roditeljima iz manjinskih zajednica, što mogu učiniti učitelji, a što škola kako bi unaprijedili suradnju s roditeljima.
'TOY for Inclusion'
Cilj ovog dokumenta je pružiti pregled troškova i resursa potrebnih za otvaranje i održavanje Centra igre koji djeluje prema 'TOY' for Inclusion' principima.
'TOY for Inclusion'
U brošuri možete pronaći važna pitanja i odgovore kada je riječ o osnivanju Centra igre u vašoj lokalnoj zajednici.
Brošura sadrži osnovne riječi na hrvatskom i ukajinskom jeziku, a pokriva teme poput: dijelovi tijela, šumske i domaće životinje, voće i povrće, brojevi, osnovne svakodnevne radnje i drugo.
Tijekom 2022. i 2023. g. uz financijski podršku Zaklade ‘Otvoreno društvo’, Ministarstva znanosti i obrazovanja i Ureda za ljudska prava i nacionalne manjine Vlade RH unutar REYN Hrvatska razvili smo plakat bajaško - hrvatske abecede.