REYN-Hrvatska

REYN-Hrvatska

Vijesti ... Događanja ...


PONOVO KREĆE AKCIJA




Ponovno pokrećemo akciju "Torbake za đake" kojom želimo prikupiti školske torbe za prvoškolce kako bismo im zaželjeli dobrodošlicu u školske klupe. Ova godina donijela je mnogoj djeci i njihovim obiteljima nevolje zbog kojih su izgubili svoje domove, učionice, čitave svoje zajednice i život kakvog su znali. U isto to vrijeme postoje i djeca koja odrastaju u siromaštvu, koje utječe na to kakav će život imati – počevši od prve školske torbe koje nemaju pa do diplome za koju će morati uložiti dvostruki trud u odnosu na druge vršnjake. I jedna i druga djeca na jesen kreću u školu, a ovom akcijom želimo upozoriti na važnost situacije u kojoj se nalaze. 

Svi koji žele podržati ovu akciju mogu to učiniti na slijedeći način:

Pošaljite novu ili korištenu školsku torbu te novi, nekorišteni školski pribor (pernice, olovke, gumice, bojice, likovne mape, bilježnice) na adresu

POU Korak po korak
Ilica 73
10000 Zagreb

Sama akcija prikupljanja školskih torbi i pribora za prvoškolce traje do 25. kolovoza 2014. Učilište će putem svoje Facebook stranice redovito izvještavati o broju prikupljenih školskih torbi i o lokacijama gdje ćemo dijeliti prikupljene torbe i školski pribor.

Ukoliko ste zainteresirani podržati ovu akciju, molimo Vas da isprintate letak s informacijama, a možete ga podijeliti i na svojim web i Facebook stranicama i profilima te forumima (post o akciji dostupan je na Korakovoj FB stranici https://www.facebook.com/reyn.hrvatska).

Za sve informacije molimo da nas kontaktirate na luka@korakpokorak.hr  ili asja@korakpokorak.hr

Izašao je novi broj časopisa Djeca u Europi

Izašao je novi broj časopisa 'Djeca u Europi' i to njegovo dvadeset peto, jubilarno izdanje koje obilježavamo prigodnom temom - vrijeme. U ovom broju, bavimo se tezom o politici preranog početka formalnog učenja. 'Kako se nosimo s pitanjem vremena?', 'Vrijeme i ritam svakodnevice u ranom odgoju', 'Koja je prava brzina razvoja?' neki su od članaka novog ovog broja kojeg možete naručiti u POU Korak po korak, putem maila ili telefonski.

Oprema za međimurske škole

U okviru projekta 'Kvalitetno obrazovanje za romsku djecu' koji je sufinanciran iz EU fondova, šest međimurskih osnovnih škola iz Orehovice, Male Subotice, Kuršanca, Murskog Središće, Pribislavca i Kotoribe dobilo je otvorene police, tepihe i didaktički materijal kako bi se unaprijedilo poučavanje usmjereno na djecu.

Izašao je novi broj časopisa Dijete, Vrtić, Obitelj na temu održivog razvoja

Izašao je novi broj časopisa Dijete, vrtić, obitelj, a tema ovog broja je održivi razvoj.Što je koncept održivog razvoja i koja je njegova sprega s odgojem i obrazovanjem, koji je doprinos ranog odgoja održivom razvoju i izgradnji održivog društva? Koja je uloga odgajatelja u ovim procesima? Što je potrebno odgajateljima da uspješno implementiraju odgoj i obrazovanje u vrtićima? Koje su to aktivnosti koje odgajatelji mogu poduzeti u vrtiću, vrtićkom okolišu i lokalnoj zajednici, koristeći primjere iz prirodne i kulturne baštine lokalnog zavičaja, a usmjerene na razvijanje i njegovanje senzibilnosti djece prema okolišu i održivom razvoju? To su pitanja na koja ćemo pokušati odgovoriti u ovom broju.

Čestitamo Svjetski dan Roma

Povjerenje i zajednička akcija - studijski posjet članova REYN mreže Rumunjskoj, listopad 2013

Dragan Ignac iz Osnovne škole Orehovica i Asja Korbar iz POU Korak po Korak sudjelovali su u studijskom posjetu regiji Bihor na sjeverozapadu Rumunjske, blizu granice s Mađarskom. Studijski posjet organizirala je rumunjska Fondacija Ruhama zajedno s Međunarodnom organizacijom Korak po Korak (International Step by Step Association – ISSA) s ciljem predstavljanja integriranog pristupa uslugama vezanim uz doba ranog djetinjstva kojeg Fondacija Ruhama primjenjuje u suradnji s lokalnim vlastima i obrazovnim ustanovama u romskim zajednicama u mjestima Telechiu i Tinca. U studijskom posjetu sudjelovale su osobe iz nekoliko različitih zemalja – Albanije, Francuske, Hrvatske, Kosova, Poljske, Slovenije, Srbije, Španjolske, Ukrajine i Velike Britanije. Čitav članak pročitajte ovdje.

ČESTITAMO VAM SVJETSKI DAN UČITELJA

kvalitetno obrazovanje za romsku djecu

Pučko otvoreno učilište 'Korak po korak' je u partnerstvu s Osnovnom školom Orehovica iz Orehovice i Osnovnom školom Tomaša Goričanca iz Male Subotice započelo provedbu projekta 'Kvalitetno obrazovanje za romsku djecu'. Osim u partnerskim školama, projekt će se provoditi u još četiri škole iz Međimurske županje: OŠ Vladimira Nazora iz Pribislavca, OŠ Mursko Središće iz Murskog Središća, OŠ Jože Horvata iz Kotoribe i OŠ Kuršanec iz Kuršanca. Trajanje projekta je 18 mjeseci, ukupna vrijednost je 157.664 EUR, a 95% je sufinanciran od Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Ovim projektom želimo unaprijediti kvalitetu obrazovanja za svu djecu koja pohađaju spomenute škole, a poseban naglasak će biti na podršci odgojno-obrazovnim djelatnicima u poučavanju romske djece.

POU Korak po Korak na 5. Regionalnoj konferenciji edukatora u Sarajevu

Kao i u proteklih 5 godina, predstavnice POU Korak po Korak su i ove godine sudjelovale na Regionalnoj konferenciji edukatora koju organizira sestrinska organizacija COI Step by Step iz Bosne i Hercegovine. Ove godine konferencija, pod jasnim i znakovitim nazivom …i SRCE i kurikulUM je organizirana u dragom nam Sarajevu, od 22. do 25. 8. 2013. Ovogodišnja tema bila je Planiranje, formativno praćenje i vannastavne aktivnosti u funkciji razvoja ključnih kompetencija kod djece. Konferencija je otvorena uvodnim izlaganjem Dr. Paula C. Gorskog s američkog Sveučilišta George Mason. Gorski je tematizirao obrazovanje za socijalnu pravdu  - što ono jest, a što ono ne može biti, odnosno koga ili što ne bi smjelo isključivati da bi doista i promoviralo i podržavalo socijalnu pravdu (primjerice, životinje u odnosu na ljude, ili problematiku siromaštva u odnosu na prava manjinskih skupina).

 Mnoge Korakove izlagačice iz Hrvatske podijelile su svoja znanja s ostalim sudionicima konferencije - Sanja Brajković govorila je o značenju formativnog (potcrtano formativnog) praćenja te o potrebi i prednostima upoznavanja učenika s ciljevima učenja, dok su Gabrijela Žokalj (OŠ  Bogumil Toni, Samobor) i Dragica Varat (OŠ Vladimira Vidrića, Kutina) prezentirale svoja iskustva iz razredne prakse  vezana za samostalno dječje  planiranje učenja (Žokalj) i  praćenje i procjenjivanje kroz učenički portfolio (Varat). Osim spomenutih izlagačica koje su predstavljale POU Korak po Korak, na ovom događanju svoja znanja i iskustva podijelile su i Renata Kubelka (DV Špansko, Zagreb) – Podržavanje dispozicija u učenju u prijelazu iz vrtića u školu), Vesna Marjanović (OŠ Samobor, Samobor i Asja Korbar (POU Korak po korak) – Kurikularni pristup i udžbenici, Bojana Gotlin (DV Savica, Zagreb) i Esmina Skopljak (DV Matulji, Matulji) – Putovanje kroz zonu narednog razvoja. Zahvaljujemo organizatorima te svim izlagačima i sudionicima na ovih krasnih par dana koje smo proveli skupa u razmjeni iskustava, znanja i email adresa. 

Fotografije: COI Step by Step, Sarajevo, Bosna i Hercegovina

Odgajateljice iz vrtića Savica u studijskom posjetu vrtiću Beruška u Češkoj

U svibnju ove godine 5 odgajateljica – članica Korakovog tima sudjelovalo je u uzvratnoj studijskoj posjeti vrtiću Beruška, u mjestu Frýdek-Místek u Češkoj. Helena Burić, Bojana Gotlin Dubravka Grgošić Dragić, Vesna Flegar Vondra i Marijana Todić imale su prilike upoznati Berušku koja djeluje kao centar za obuku koji promovira pedagogiju Korak po korak i primjenjuje principe kvalitetne prakse definirane od strane Međunarodne organizacije Korak po korak (ISSA). Također, ovaj centar radi na popularizaciji pristupa usmjerenog na dijete među odgojno-obrazovnim djelatnicima, studentima, roditeljima, predstavnicima lokalne vlasti, itd.

Centar Beruška pokazuje vrlo kreativno usmjerenje u implementaciji novih programa i ideja  te osjetljivost na potrebe lokalne zajednice. Kao dio svojih obrazovnih aktivnosti vrtić Beruška primjenjuje program podrške zapošljavanju žena nakon perioda duge nezaposlenosti ili žena koje ne mogu naći posao nakon porodiljinog dopusta.  U vrtiću rade 2 romska asistenta koji su od izuzetnog značaja za romsku djecu i obitelji. Također, vrtić promovira inkluzivno obrazovanje. Jedan od programa vrtića je i terapija sa psima, koja primarno djeluje na motivaciju i rehabilitaciju djeteta. Stručnjaci i stručnjakinje iz Beruške tako su primijetili pozitivni kontakt između djece i pasa, pozitivna emotivna stanja djece i poboljšanje psihičkih aktivnosti u djece.

Završna prezentacija projekta Osnaživanje roditelja romske nacionalnosti za podršku razvoju i obrazovanju njihove djece

“Imam već četvero djece – što bih ja tu mogla naučiti? Ali naučila sam tako puno. Učiš i provodiš korisno vrijeme sa svojim djetetom.”  Polaznica radionica

U četvrtak, 23. svibnja 2013. u Velikoj vijećnici Međimurske županije u Čakovcu održana je završna prezentacija projekta Osnaživanje roditelja romske nacionalnosti za podršku razvoju i obrazovanju njihove djece kojega zajedno provode Pučko  otvoreno učilište Korak po korak i četiri osnovne škole - OŠ Dr. Ivana Novaka (Macinec), OŠ Orehovica (Orehovica), OŠ Tomaša Goričanca (Mala Subotica) PŠ Držimurec-Strelec (Držimurec-Strelec) i OŠ Vladimira Vidrića (Kutina) od početka 2011. godine. Projekt je usmjeren na poboljšanje kvalitete suradnje između roditelja i škole te osnaživanje romskih roditelja u podršci djeteta u razvoju i pripremi za školu. U samom projektu je kontinuirano sudjelovalo oko 245 roditelja i drugih članova obitelji u navedenim zajednicama.

Sudionici i sudionice projekta govorili su o važnosti partnerstva između škole kao zaštitnog čimbenika za razvoj djeteta, promjenama koje su se tijekom provedbe projekta dogodile u suradnji s roditeljima, u djeci čiji roditelji pohađaju radionice, svojim osobnim iskustvima promjena na profesionalnoj i osobnoj razini i izazovima s kojima su se suočavali. Ovo događanje uspjelo je okupiti dionike iz različitih područja -predstavnike škola iz više županija, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, obitelji koje su sudjelovale u projektu, organizacija civilnog društva, Vijeća romske nacionalne manjine i druge.  U raspravi je zaključeno da partnerstvo obitelji i škole svakako treba biti prioritetom obrazovnih politika, u pogledu svih škola i svih roditelja, te dijelom sustavne podrške roditeljima, školama i zajednicama

Projekt je podržala međunarodna Fondacija Otvoreno društvo. Izvješće za medije preuzmite OVDJE

Korakova akcija

Učilište Korak po korak u sklopu kampanje Hoću, mogu mijenjam! pokreće NOVU akciju TORBAKE ZA ĐAKE kojom želimo prikupiti 110 školskih torbi za buduće prvoškolce u Međimurskoj županiji, želeći im na taj način dobrodošlicu u školske klupe. U međimurskim osnovnim školama u Orehovici, Macincu i Držimurcu Strelcu provodimo projekt s roditeljima čija djeca na jesen kreću u školu. Nažalost, mnogim roditeljima, od kojih su većina Romi, kupovina školskih torbi predstavlja veliki problem. Stoga smo odlučili zamoliti sve one koji žele podržati ovu akciju da nam pošalju korištenu (no čistu i neoštećenu) ili novu školsku torbu na adresu:

POU KORAK PO KORAK
ILICA 73
10000 ZAGREB

Akcija traje do 10. srpnja 2013. Mi ćemo vas putem našeg Facebooka redovito izvještavati o broju prikupljenih školskih torbi.

Za sve informacije molimo da nas kontaktirate na sanja@korakpokorak.hr ili asja@korakpokorak.hr

inkluzija iz perspektive roditelja i stručnjaka

Pučko otvoreno učilište Korak po korak i Koordinacija udruga za djecu su u suradnji s Open Society Foundations organizirali okrugli stol na temu Inkluzija iz perspektive roditelja i stručnjaka koji je održan 26. travnja 2013. u Zagrebu. U sklopu okruglog stola bili su predstavljeni rezultati istraživanja „Uloga roditelja u socijalnom uključivanju djece s teškoćama u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini“ (vidi prezentaciju rezultata istraživanja). "Iako se suočavamo s nizom teškoća, mi želimo biti vaši partneri. Pomozite nam da se osjećamo dobrodošlo u vrtiću i u školi i da od vas dobijemo stručnu i ljudsku podršku" samo je jedna od poruka koju roditelji upućuju odgojno-obrazovnim djelatnicima.

Uvodna izlaganja su održale prof.dr.sc. Vlatka Mejaški Bošnjak iz Klinike za dječje bolesti Zagreb (vidi izlaganje), prof.dr.sc. Marta Ljubešić (vidi izlaganje) i prof.dr.sc. Ljiljana Igrić (vidi izlaganje) s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu.  

Rasprave na temu Različiti aspekti inkluzivnog obrazovanja – izazovi i primjeri dobre prakse temeljila se na iskustvima organizacija civilnog društva koje okupljaju roditelje i obitelji djece s teškoćama u razvoju – Udruga roditelja djece s posebnim potrebama 'Put u život' (PUŽ) Hrvatska zajednica za Down sindrom, Centar inkluzivne potpore IDEM, Udruga roditelja OKO te Udruga za djecu s teškoćama u razvoju 'Zvončići'.  

Zaključke rasprave možete vidjeti ovdje

Zahvaljujemo Mili Jelavić, pravobraniteljici za djecu, i Marijani Gojčeta, predstavnici MZOS-a na sudjelovanju i podršci.

sporazum o suradnji s centrom za istraživanje i razvoj obrazovanja

POU 'Korak po korak' i Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta  za društvena istraživanja zaključili su 25. travnja 2013. Sporazum o suradnji na stručnim i istraživačkim projektima te na obrazovnim programima koji se odnose na unapređenje kvalitete rada škola. Ovakva suradnja omogućit će kombinaciju iskustva i znanja obiju organizacija. Sporazum je svečano potpisan 25. travnja 2013. u nazočnosti  Upravnog vijeća POU 'Korak po korak'.   

podrška uvođenju zdravstvenog odgoja u škole

POU 'Korak po korak' smatra da škola mora kod djece razvijati zdrave životne navike, odgovorno ponašanje i uvažavanje različitosti i podržava uvođenje Zdravstvenog odgoja u škole, kao i preporuke koje su MZOS-u i AZOO-u dale organizacije civilnog društva kako bi se učiteljima i školama pružila podrška u provođenju programa zdravstvenog odgoja.

pridružite se kampanji 'hoću, mogu, mijenjam!'

Zabrinuti ste za atmosferu krize, neimaštine i besperspektivnosti u kojoj djeca žive? Učitelj ste, učiteljica, roditelj, osoba kojoj je stalo da svijet bude dobro mjesto za svako dijete? Pridružite se regionalnoj kampanji 'HOĆU, MOGU, MIJENJAM!' koju u Hrvatskoj provodi naše Učilište.

Uključimo djecu u dobre stvari! Na stranici kampanje pronađite Katalog ideja koje Vi, Vaša djeca ili čitavi razredi možete učiniti i tako svijet učiniti boljim za svako dijete. Dobijte inspiraciju od drugih i inspirirajte druge! Objavite svoju dobru priču na stranicama kampanje.

Pridružite nam se na facebooku kampanje. Donator kampanje je

KONFERENCIJA 'POLITIKA PREMA DJECI: EUROPSKA UNIJA, VIJEĆE EUROPE, HRVATSKA'

Pravobraniteljica za djecu, Ured UNICEF-a za Hrvatsku i Koordinacija udruga za djecu zajednički su organizirali konferenciju 'Politika prema djeci: Europska unija, Vijeće Europe, Hrvatska' koja je održana 27. studenoga 2012. u Saboru, pod pokroviteljstvom Vlade RH. O ključnim odrednicama politike prema djeci u Europskoj uniji izvijestio je šef Delegacije Europske unije u RH Paul Vandoren, a Igor Kolman, član izaslanstva Hrvatskog sabora u Parlamentarnoj skupštini Vijeća Europe predstavio je novu Strategiju Vijeća Europe za prava djeteta 2012.-2015. Zamjenici ministara izvijestili su o stanju ostvarivanja dječjih prava u sustavu pravosuđa, obrazovanja, zdravstva i socijalne politike, a voditelji tematskih radnih skupina Koordinacije udruga za djecu izložili su prepreke za ostvarivanje dječjih prava u navedenim sustavima, kao i preporuke koje bi unaprijedile ostvarivanja dječjih prava u tim sustavima. Preporuke su nastale kao rezultat rada tematskih skupina u kojima su sudjelovali zainteresirani stručnjaci i predstavnici članica Koordinacije. Pučko otvoreno učilište 'Korak po korak' sudjelovalo je u radu tematske radne skupine za obrazovanje. Cilj konferencije bio je usmjeriti pozornost javnosti na važnost kreiranja strategija i politika prema djeci kako bi se njihova prava lakše i transparentnije ostvarivala u praksi

osnovan Romani Early Years network (REYN) - pridružite se!

U Opatiji je 15. listopada 2012. osnovan REYN (Romani Early Years Network), međunarodna mreža koja će djelovati u okviru ISSA-e (International Step by Step Association) i okupljati odgajatelje, učitelje, ostale obrazovne stručnjake i paraprofesionalace koji se bave odgojem i obrazovanjem djece romske nacionalnosti od rođenja do završetka osnovne škole i rade s njihovim obiteljima. Na osnivanju mreže sudjelovalo je 40 stručnjaka iz 16 zemalja, uključujući i sudionike iz Hrvatske. Svrha REYN-a je osnaživanje članova, osobito Roma, kroz razmjenu iskustava, on-line tečajeve, studijske posjete, partnerske projekte i sl. Kako biste se pridružili REYN-u pošaljite na membership@issa.nl sljedeće podatke: ime i prezime, kontakt informacije, ime organizacije u kojoj radite, glavna područja vašeg rada i interesa, te kako ste čuli za REYN. Više o REYN-u čitajte na blogu http://issa.nl/blog/. Pogledajte još neke fotografije s osnivanja i promocije REYN-a.

U Opatiji održana međunarodna konferencija

Oko 340 odgajatelja, učitelja, ostalih odgojno-obrazovnih djelatnika, istraživača, predstavnika nevladinih organizacija i donositelja obrazovnih politika iz 47 zemalja i s 5 kontinenata, sastalo se u Opatiji od 15. do 17. listopada kako bi sudjelovali u konferenciji Sukonstrukcija profesionalnog razvoja: Put prema kvaliteti, pravednosti i uvažavanju različitosti u odgoju i obrazovanju  koju su organizirali ISSA (International Step by Step Association), DECET (Diversity in Early Childhood Education and Training) i Pučko otvoreno učilište 'Korak po korak'. Konferenciju, kojoj je pokrovitelj predsjednik RH, prof. dr. sc. Ivo Josipović, otvorili su predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Agencije za odgoj i obrazovanje. Sudionici su imali priliku slušati uvodna izlaganja eminentnih stručnjaka Petera Mossa, Michela Vandenbroecka i Edite Slunjski koji su o ulozi edukatora, profesionalnom razvoju i kompetentnim sustavima govorili iz različitih kutova. Imali su priliku birati između 130 održanih sesija u kojima su učili iz zanimljivih primjera iz prakse i istraživali inovativne metode za stvaranje sustava koji odgojno-obrazovnim djelatnicima osiguravaju stjecanje kompetencija za pružanje kvalitetnog odgoja i obrazovanja. Ovaj prestižni međunarodni događaj bio je i izvrsna prilika da se strani sudionici upoznaju s uspjesima i izazovima hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava kroz 16 sesija koje su vodile sudionice iz Hrvatske. Prezentacije uvodničara možete naći na stranici konferencije, a možete pogledati i još neke fotografije.

Seminar 'Kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću i osnovnoj školi'

Tridesetak sudionika iz različitih institucija (AZOO, NCVVO, CIRO, učiteljski i filozofski fakulteti iz Rijeke, Zagreba i Osijeka, gradske uprave za obrazovanje grada Zagreba i Rijeke, vrtići i osnovne škole, Pučko otvoreno učilište 'Korak po korak') sudjelovalo je u seminaru održanom 12. i 13. travnja 2012. u Mariji Bistrici na temu 'Kvaliteta odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću i osnovnoj školi'. POU 'Korak po korak' je predstavilo 'ISSA Definiciju kvalitetne pedagoške prakse', odnosno standarde kvalitete rada odgajatelja i učitelja, koje je razvila International Step by Step Association, kao i dodatne resurse koji odgajateljima i učiteljima pomažu u unapređenju kvalitete njihovog rada: priručnike 'Teorija u praksi' i 'Koraci prema kvalitetnoj praksi'. Diskusije tijekom seminara su pokazale da je dijalog o kvaliteti procesa među različitim akterima u odgoju i obrazovanju nužno potreban, te da je kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa potrebno definirati, kao i da je potrebno raditi na izgradnji zajedničkog razumijevanja kvalitete procesa na svim razinama. Skup je podržalo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

Prethodna stranica: o-nama Sljedeća stranica: praksa-kvaliteta-izvrnost Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

17. listopada 2017.
2.715.324 posjeta