PRAKSA-KVALITETA-IZVRSNOST je inicijativa za unapređenje kvalitete poučavanja koja se temelji na:
• Metodologiji Korak po korak
• ISSA Pedagoškim standardima
• Mentorskom pristupu profesionalnom razvoju
Metodologija poučavanja usmjerena na dijete, pedagoški standardi i mentorski pristup profesionalnom razvoju jamče uspostavu kulture kvalitete u predškolskom odgojno-obrazovnom sustavu kroz kontinuirano zalaganje za poboljšanje kvalitete rada s djecom predškolske dobi.
ISSA-ina definicija kvalitetne pedagoške prakse
International Step by Step Association (ISSA) izradila je ISSA-inu definiciju kvalitetne pedagoške prakse u kojoj su opisana osnovna znanja, vještine, stavovi i metode poučavanja koji su u skladu s filozofijom i principima metodologije usmjerene na dijete. Povezani su s metodologijom Korak po korak, ali obuhvaćaju i sve razvojno-primjerene pristupe u odgoju i obrazovanju koji u centar stavljaju dijete i njegove individualne potrebe. ISSA-inda defincija kvalitetne pedagoške prakse predstavlja smjernice za odgajatelje koji u svojim grupama žele postići kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu. Odnose se na sedam glavnih područja procjene: Interakcije, Inkluzija, različitosti i demokratske vrijednosti, Strategije poučavanja, Okruženje za učenje, Obitelj i zajednica, praćenje, procjenjivanje i planiranje i Profesionalni razvoj.
ISSA-ina definicija kvalitetne pedagoške prakse se primjenjuje za:
• samoevaluaciju
• planiranje unapređenja kvalitete rada
• vanjsku evaluaciju
Za pravilnu i kompetentnu primjenu ISSA-ine definicije kvalitetne pedagoške prakse možete se uključiti u edukaciju i koristiti priručnike:
• Napredne Korak po korak radionice za vrtiće
• Teorija u praksi – Priručnik za profesionalni razvoj odgajatelja
• Koraci prema kvalitetnoj praksi – Priručnik za profesionalni razvoj odgajatelja
• Edukacija za mentore - Uspješno mentoriranje odgajatelja u pristupu usmjerenom na dijete
• Priručnik za mentore - Uspješno mentoriranje odgajatelja u pristupu usmjerenom na dijete
Preuzmite ISSA-inu definiciju kvalitetne pedagoške prakse →
ISSA certifikat izvrsnosti
Odgajatelji u Hrvatskoj po prvi put imaju mogućnost dobivanja međunarodnog priznanja za kvalitetu svoga rada - ISSA Certifikata izvrsnosti, kojeg dodjeljuje International Step by Step association (ISSA). Pučko otvoreno učilište Korak po korak akreditirano je za provođenje postupka certificiranja u Hrvatskoj. Procjenu kvalitete rada odgajatelja vrše certifikatori koji su završili ISSA-inu edukaciju za certifikatore. ISSA redovito provjerava pouzdanost certifikatora.
Certifikatorice za Hrvatsku su: Sanja Brajković- nacionalna koordinatorica za certificiranje, Helena Burić, Mirjana Bakotić, Jadranka Jovanović i Vesna Marjanović
U Vodiču za certificiranje opisan je proces dobivanja ISSA Certifikata izvrsnosti.
Preuzmite Vodič za certificiranje →
Sustav mentorske podrške
Jedan od ključnih elemenata na kojemu leži praćenje, vrednovanje i samovrednovanje odgojno-obrazovnog rada je sustav mentorstva. Mentorstvo obično podrazumijeva pružanje odgovarajuće individualne podrške studentima učiteljskih fakulteta koji dolaze na praksu te odgajateljima - početnicima kojima je potrebno postupno uvođenje u profesiju. No, koncepti refleksivne prakse i supervizije mentore stavljaju u središte sustava pružanja međusobne podrške među sustručnjacima.
Sustav mentorske podrške koji razvijamo temelji se na:
• jakim stranama mentoriranog odgajatelja kao ishodištu dijaloga o kvaliteti
• utemeljenosti u modelima učenja odraslih
• poticanju unapređenja odgojno-obrazovnog rada kroz jasno određene faze vođene
refleksije
• odnosu između mentora i mentoriranog odgajatelja utemeljenom na partnerstvu,
međusobnom povjerenju, pozitivnoj povratnoj informaciji i otvorenom dijalogu.
Više o Edukaciji za mentore - Uspješno mentoriranje odgajatelja u pristupu usmjerenom na dijete →
Više o Priručniku za mentore - Uspješno mentoriranje odgajatelja u pristupu usmjerenom na dijete →