U četvrtak, 23. svibnja 2013. u Velikoj vijećnici Međimurske županije u Čakovcu održana je završna prezentacija projektaOsnaživanje roditelja romske nacionalnosti za podršku razvoju i obrazovanju njihove djece kojega zajedno provode Pučko otvoreno učilište Korak po korak i četiri osnovne škole - OŠ Dr. Ivana Novaka (Macinec), OŠ Orehovica (Orehovica), OŠ Tomaša Goričanca (Mala Subotica) PŠ Držimurec-Strelec (Držimurec-Strelec) i OŠ Vladimira Vidrića (Kutina) od početka 2011. godine. Projekt je usmjeren na poboljšanje kvalitete suradnje između roditelja i škole te osnaživanje romskih roditelja u podršci djeteta u razvoju i pripremi za školu.
U sklopu projekta gotovo su svi djelatnici škola educirani o različitim strategijama suradnje s roditeljima, ali i interkulturalnoj osjetljivosti i osjetljivosti zadruštvenu pravdu koja se u suradnji s roditeljima iz manjinskih zajednica pokazala kao bitan čimbenik koji doprinosi kvaliteti. Uključeni odgajatelji, učitelji, stručni suradnici, ravnatelji škola i romski pomagači već 2 godine svaki tjedan vode edukativne radionice za roditelje i ostale članove obitelji budućih prvoškolaca. Iskustva projekta pokazuju da roditelji izuzetno pozitivno reagiraju na ovakav oblik rada te da naučene vještine i sadržaje primjenjuju sa svojom djecom kod kuće. U samom projektu je kontinuirano sudjelovalo oko 245 roditelja i drugih članova obitelji u navedenim zajednicama.
Sudionici i sudionice projekta govorili su o važnosti partnerstva između škole kao zaštitnog čimbenika za razvoj djeteta, promjenama koje su se tijekom provedbe projekta dogodile u suradnji s roditeljima, u djeci čiji roditelji pohađaju radionice, svojim osobnim iskustvima promjena na profesionalnoj i osobnoj razini i izazovima s kojima su se suočavali. Ovo događanje uspjelo je okupiti dionike iz različitih područja - predstavnike škola iz više županija, Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, obitelji koje su sudjelovale u projektu, organizacija civilnog društva, Vijeća romske nacionalne manjinei druge. U raspravi je zaključeno da partnerstvo obitelji i škole svakako treba biti prioritetom obrazovnih politika, u pogledu svih škola i svih roditelja, te dijelom sustavne podrške roditeljima , školama i zajednicama.
Projekt je podržala međunarodna Fondacija Otvoreno društvo.