REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

Stručni ispit=najveća glupost!!!!!

  • Gost @ 12.03.2008, 14:56

    Stručni je već neko vrijeme iza mene,ali se još uvijek pitam čemu sve to? Nakon diplome koja bi trebala značiti da imamo neko teorijsko znanje,i godinE dana staža u kojoj radimo a ne sjedimo i gledamo. Godina dana u kojoj nas stavljaju na zamjene i kada nas nitko ne pita za taj stručni. Godina dana kroz koju prodjemo sve dobne skupine,u kojoj imamo nekoliko oglednih aktivnosti. Nakon svega toga netko se "pametno" dosjetio da nas u nekom stotom vrtiću u nepoznatoj grupi promatraju i na kraju ocjene. Mene zaima kako netko u 20 minuta može procijeniti i ocjeniti da li sam ja ili neka druga osoba dobar odgojitelj ili praktičar. Ma ne može,to je sigurno. To su toliko neprirodni uvjeti rada,djeca se moraju igrati ponudjenim materijalima. I kad meni netko prića o slobodi i izboru aktivnosti djece. Jer djetetu koje se želi igrati svojom igračkom od doma to je uskraćeno iz razloga "Ova je teta danas priremila puno materijala za igru, s tim ćeš se igrati kući".Ako bi netko i mogao dati osvrt na naš rad to je stručni tim u onom vrtiću gdje smo ODRADILI svoj pripravnički.
    Moj stručni je iza mene,ali iskreno mi je žao svih onih koje to tek čeka jer im je za to potrebno puno živaca,vremena ali i novaca koje će potrošiti za izradu raznih igara.
    Možda se mnogi ne slažu s gore navedenim,ali po menistručni ispit nije potreban,barem ne na ovaj način koji se sada primjenjuje. Sve to skupa je užasno stresno,iscrpljujuće. Svima koji će tek proći ovu torturu želim SREĆU OD SVEG SRCA!!!

  • Gost @ 14.03.2008, 07:38

    Citat Pravilnika o polaganju stručnih ispita:

    Svrha je stručnog ispita utvrđivanje osposobljenosti kandidata za samostalno izvođenje odgojno-obrazovnog rada, odnosno poslova u okviru struke temeljenih na suvremenim znanstvenim spoznajama, poznavanje sustava, odgoja i obrazovanja, te zakona i propisa u djelatnosti osnovnog školstva.

    http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/1992/0130.htm

    Ovo se, doduše, odnosi na osnovne škole ali stvar je ista. Ako nam ne treba stručni (nekad se to zvalo državni ispit) onda je upitno trebaju li nam uopće fakulteti, itd.

    Uostalom, da li bi Vi (ili bili tko od nas) bili voljni ići liječniku bez stručnog ispita, da li bi bili voljni dati da Vam kuću projektira inženjer ili arhitekt bez stručnog ispita i tako dalje...

    Možemo diskutirati o NAČINU provođenja stručnih ispita, jer uvijek su moguća i potrebna poboljšanja, ali u konkretnom slučaju - stručni ispit je potvrda stručnosti i samostalnosti u NEPOZNATOJ situaciji.

  • Gost @ 15.03.2008, 22:22

    Ako je nešto propisano zakonom ne znači da je u redu.
    Nama je i početak rada u grupi takodjer nepoznata situacija,i prva i druga i neznam koja ogledna aktivnost koja se obavlja u različitim skupinama(koju nadgleda stručni tim iz vrtića u kojem stažiramo).
    Samo smatram da nitko ne može u 20 minuta ocjeniti moju ili nečiju stručnost.To je iza mene,ali mi je krivo zbog svih onih koje to tek čeka. Jer su to totalno neprirodni uvjeti rada.Još nam kažu da izradimo kvalitetne materijal,a nitko nas ne pita da li imamo novaca za to i još očekuju da im sve ostavimo u grupi. To nije u redu.

  • Gost @ 03.11.2008, 05:42

    pozdrav!

    od mog je stručnog ispita prošlo već oko dvije godine. slažem se da je to strašno iscrpljujuće. nakon cijele noći nespavanja i tjedan dana pripremanja materijala savršeno izvesti aktivnost pred komisijom koja te još i snima, da bi me onda u 10.30h, od svog napora, uhvatila strašna glavobolja, a nakon toga me još čekao usmeni dio ispita za koji sam trebala biti potpuno koncentrirana.
    i to je samo mali dio onoga što student prolazi na stručnom ispitu.

    i slažem se da bez toga odgajatelj ne bi smio raditi samostalno u skupini, jer on do stažiranja zapravo nema neko posebno iskustvo rada s djecom (svi znamo da teorija i praksa nisu isto), iako u praksi možemo vidjeti da mnogi studenti rade samostalno u skupinama iako nemaju položen stručni ispit... no to je već druga tema.

    ono što sam htjela dodati na ovu temu je vezano za sam stručni ispit. istina je da u 20min. aktivnosti komisija ne može odrediti da li je taj odgajatelj zaista dobar ili ne, pogotovo kad se radi o studentima koji su svoju praksu "odradili" u privatnim vrtićima. osobno, mislim da bi trebalo zabraniti "odrađivanje" prakse u privatnim vrtićima i sve to potpuno prebaciti na stažiranje u državnim vrtićima. na taj se način zaista može vidjeti da li je netko sposoban za rad u vrtiću. osobno znam primjer osobe koja je svoj staž "odradila" u privatnom vrtiću i prošla je stručni ispit iako živi u uvjerenju da je u redu tući djecu kad ne žele prestati plakati i vikati na njih kad bi se htjeli dignuti sa stola nakon što su za tim istim stolom proveli već sat vremena.

    dakle, nešto treba hitno mjenjati jer inače stručni ispit gubi svoj smisao.

  • Gost @ 28.11.2008, 08:54

    Od mog je stučnog ispita prošla skoro pa godina dana. Bilo je to jedno stresno razdoblje, a nakon što sam položila postavila sam isto to pitanje: "Tko je tu lud?"
    Nakon puno dana pripreme za praktični rad, gomilu potrošenog novca i truda, član komisije je ušao, sjeo i izašao za 5 minuta. E sad neka netko kaže što god hoće, ali to nema veze sa zdravom pameti.I to je kao normalno!!Stučni ispit treba mijenjati,odrada u matičnom vrtiću bi bila puno bolja i prirodnija i za pripravnika i za djecu s kojom se radi. Ipak je potrebno određeno vrijeme ( dva ili tri sata prije stručnog nisu dovoljna za upamtiti sva imena, a kamoli nešto više)provesti u skupini kako bi znali ponešto o svakom djetetu, što je za poticaje i aktivnosti NAJVAŽNIJE. Jer stručnjaci naglašavaju slobodan izbor djeteta, a ne poznajući dijete, mi mu to ne možemo pružiti. Neke stvari koje su u grupi u matičnom vrtiću prolazile odlično kao dramatizacije, modeliranje tijestom ili plastelinom (starija jaslička), na stručnom nisu izazvale istu takvu reakciju kod djece. Da se djeca bolje poznaju, bilo bi lakše odabrati sadržaje.I kad na kraju cijele te priče vidiš da zapravo nikoga nije ni briga što se tamo radi, kakvi su poticaji ponuđeni, ni kako se ti snalaziš u datoj situaciji,daljnji komentar nije ni potreban. A što se same odrade staža tiče, daleko je to od zamišljenog. Odradila sam ga u državnom vrtiću, ali mogu reći gotovo u cjelosti kao samostalni odgajatelj na zamjenama u grupi i po 5 mjeseci. Ja zanam da ne može sve biti uvijek idealno, za mene osobno je takav rad bio odličan,imala sam kolegicu koja me puno toga naučila, a i skupila sam iskustvo koje ne možeš naučiti iz knjiga, ali ipak bi trebalo nešto promijaniti. Jer ja stječem dojam da je stručni ispit samo skupljanje novaca u državnu blagajnu. Ako netko ima iskustvo da mu je član komisije stvarno pgledao ponuđene poticaje i pratio aktinost, te na osvrtu mogao dati pravo mišljenje, voljela bi čuti to iskustvo.

  • Dolores @ 18.10.2009, 21:38

    Čitam sve ovo što ste ovdje napisali i moram reći da me malo hvata panika. Počinjem odrađivati staž idući tjedan i stvarno sam prestrašena i od ulaska u novu okolinu i od toga koliko će mi vremena trebati da se naviknem na dijecu i odgajatelje, bojim se toga kako će me djeca prihvatiti. Bojim se tog ludog stručnog ispita. Znam da će taj strah proći već nakon par dana ali to je sada valjda trema. Ono što me zanima oko stručnog ispita je: gdje mogu naći popis literature, skripte, pitanja, bilo što iz čega mogu učiti i pripremati se za taj ispit? Pitam jer ste napisale da ste sve to već prošle pa me i opširnije zanimaju vaša iskustva. Hvala puno unaprijed! Pozdrav!

  • Gost @ 28.02.2010, 16:22

    MARINA GOST BRAVO MLADE PAMETNE GLAVICE ! U SVEMU SE S VAMA SLAŽEM ! SADA JE SAMO PITANJE DO KADA ĆEMO SAMO KUKATI I MIRITI SE SA OČIGLEDNIM NELOGIČNOSTIMA ILI ĆE SE IPAK JEDNOG DANA STVORITI KRITIČNA MASA MLADIH PAMETNIH I HRABRIH KOJI ĆE PODUZETI SVE DA SE NEŠTO PROMIJENI I UDRUGE ODGAJATELJA KOLKO VIDIM UGLAVNOM ODRŽAVAJU PROBE ZBORA A ZA STRUKU I PRAKSU NAJLAKŠE JE REĆI MI TU NEMOŽEMO NIŠTA !ZAR ZBILJA'!?

  • Gost @ 15.06.2010, 17:50

    slažem se u poptunosti...mene nitko nije došao ni pogledat u grupu kako radim...a kad je došao dan aktivnosti na razgovoru je bilo konstruktivnih kritika sve odreda.valjda ja koja sam 8 mj u grupi znam kako mi koje dijete funkcionira, a ne; trebalo je ovako i onako i milijun kritika.u redu neke su na mjestu, ali pustit te samo da radis,a onda nakon toliko vremena : "Sve ce biti u redu, ne brini" tako iskritizirat došlo mi je ko šamar.

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


seminari za škole

Rijeka, 30.11.2019. Upravljanje razredom
raspored radionica
prijavni list
Split, 7.12.2019. Formativno procjenjivanje - ocjenjivanje koje učenika motivira na učenje
raspored radionica
prijavni list
Rovinj, 25. i 26.10. 2019. Poučavanje djece kojoj je hrvatski drugi jezik
raspored radionica
prijavni list

seminari za vrtiće

Bjelovar, 16.11.2019. Praćenje razvoja djeteta i planiranje uz pomoć razvojnih mapa
raspored radionica
prijavni list
Zagreb, 25. i 26.10.2019. Metoda Persona Doll za rad s djecom na uvažavanju različitosti
raspored radionica
prijavni list

newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

18. listopada 2019.
3.154.653 posjeta