REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

Priprema djeteta i roditelja za polazak u skolu

  • Sonja @ 10.01.2007, 08:04

    Hi!
    Vec dulje vrijeme pratim ovu stranicu i napokon sam se odlucila nesto i pitati.
    Imam dva sina vrticke dobi (6 i pol i 5 i pol godina). Uredno vec godinama polaze redovni 10 satni program djecjeg vrtica, a tamo su izuzetno zadovoljni i oni, a i mi-roditelji.
    Buduci da stariji sin na jesen treba krenuti u skolu, molim vas preporuke - savjete - prijedloge o tome kako pripremiti ne samo dijete (to vec cinimo prakticno od pocetka polaska u vrtic) vec i sebe.

    Sto roditelj moze uciniti da ostvari i uspostavi dobru suradnju s nastavnikom/nastavnicom razredne nastave? Rado bismo dobra iskustva sa odgajateljima i strucnim osobljem vrtica prenijeli i u skolu.

    Nasa djeca su dosta dobro socijalizirana, radimo na njihovoj slici o sebi, samopouzdanju i samostalnosti. Otvoreno pitanje (a i roditeljske dvojbe) ostaje kako djecu pripremiti za susret s djecom iz drugih i drugacijih okruzenja? Iz iskustva znam da takve stvari ne dolaze "same po sebi" ali ne mozete uvijek bas sve planirati.
    Ljudi s iskustvom, imate li kakav savjet?

  • sanja @ 11.01.2007, 23:46

    Draga mama,
    Čini se da djeca sasvim dobro napreduju i vjerujem da neće biti problema pri polasku u školu. Vjerujem da će odgajateljice budu li smatrale da je potrebno nešto mijenjati u Vašem pristupu odgoju upozoriti Vas na vrijeme. Vaše će dijete za koji mjesec biti pozvano na predupis u prvi razred na kojem će proći hm ne volim teći testiranje ali tako to nekako ispade. "Testiranje" je dobro jer je generalna proba kako dijete reagira na školsku sredinu a i provjeri se postoje li još neke vještine na kojima roditelji mogu poraditi prije polaska u školu i savjetuje ih se. Rezultati tog testiranja ne govore ništa o budućem uspjehu djeteta u školi, odnosno o njegovim budućim ocjenama.
    U posljednjih nekoliko godina među roditeljima vlada mišljenje da djecu treba naučiti čitati i pisati prije polaska u školu. To nije potrebno.Naime, puno je važnije od same vještine čitanja i pisanja da dijete potpuno usvoji neke vještine predpisanja i predčitanja. Vještina čitanja i pisanja je nešto što prolazi kroz razvojni proces i nije nešto što nastaje odjednom. Prije čitanja i pisanja dijete će početi prepoznavati npr. što je na jednoj strani a što na drugoj, moći će precrtati neke oblike, sve će bolje bojati, itd.
    Najčudnija stvar ustvari jest da se neke stvari dogode same od sebe . Djeca predškolske dobi sazriju i razviju se na nevjerojatan način u samo nekoliko mjeseci (možda je to od plivanja preko ljeta ).
    Ukoliko Vas i dalje bude zabrinjavala spremnost djeteta za školu, pronađite neke zgodne vježbenice za djecu koja polaze u školu a mogu se naći u knjižarama. Ja obično preporučim "Školicu" od Minje Jejić i vježbice od Mire Čudine-Obradović.
    Možete si pogledati i ovaj link sa nešto savjeta
    http://www.udrugaroditeljakpk.hr/vijest.asp?id=222
    Pozdrav!

  • Sonja @ 12.01.2007, 07:53

    Hvala na odgovoru! Iz njega se vidi da smo, cini se, na dobrom putu.

    Imam jos jedno pitanje - nas sin koji treba krenuti u skolu ima sitne smetnje vida i sluha/govora. Ucinili smo sve sto se dalo - nosi naocale i vec vise od tri godine je ukljucen u terapiju logopeda, tako da je sa govorom vise-manje dostigao vrsnjake, prema sudu odgajatelja i logopeda. Da li nastavnika razredne nastave treba unaprijed upozoriti na to ili je bolje neko vrijeme pustiti stvari da idu svojim tokom? Dijete sada nema nikakvih smetnji, cak je samostalno naucio slova usput, uz logopedsku terapiju.
    Buduci da nas sin sebe dozivljava jednakim s vrsnjacima, ja to ne bih potencirala. Sto Vi mislite?

  • sanja @ 12.01.2007, 09:25

    Draga Sonja,
    kada dođete na predupis u školu vjerojatno ćete dobiti jedan upitnik na kojem će Vas pitati za bolesti koje dijete prebolilo i eventualne poteškoće na koje je nailazilo. Ne bi bilo loše pripomenuti ovaj tretman u koji je bio uključen. Mislim da učiteljica treba biti informirana kako eventualno dijete ne bi stavljala u neke za njega nezgodne situacije (npr. vodit će brigu da dijete za vrijeme prepisivanja s ploče ne sjedi predaleko ili ako je on bude zapitkivao što je rekla znat će da razlog tome nije njegova nepažnja).
    Veliki pozdrav i želim vam uživanciju u školi!
    Sanja

  • Vesna @ 12.01.2007, 09:37

    Mislim da bi bilo to dobro, u smislu da zamolite učiteljicu da pazi kod obraćanja, eventualno da provjeri je li vaše dijete razumjelo što treba činiti, da ne bi postao zbunjen. Međutim, već prilikom utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta prije upisa u 1. razred (ono što je Sanja nazvala "testiranje" obuhvaća prvenstveno liječnički pregled te testiranje radi utvrđivanja pripremljenosti - zrelosti djeteta za školu, što nije test inteligencije, ali nije ni poznavanje slova i brojeva) i liječnik će od vas tražiti te podatke (obavlja se razgovor s roditeljem - starateljem) tako da je gotovo nemoguće taj podatak prešutjeti, a dobit ćete i eventualno potrebne uputnice za daljnju obradu, tako da bi možda bilo dobro već kad dobijete poziv za pregled djeteta sa sobom ponesete postojeću dokumentaciju.
    Slažem se sa Sanjom da nije potrebno znati čitati i pisati, može biti čak i štetno, jer kad jednom djeca nauče neko slovo pisati pogrešno, to je vrlo teško ispraviti. Vjerojatno ste od logopeda dobili dovoljno uputa, u smislu da kroz razgovor igrate s djetetom uočavanje prvog glasa, sličnih glasova, koje su riječi dulje, koje kraće, isti glasovi u različ. redoslijedu - različito značenje, i sl. Npr. dodaj mi onu ja.. ja... ja... - jabuku, jaje ili jagodu?!? Je li to vatra ili su to vrata, čije ime je dulje, tvoje ili mamino, što sve može biti na m... i sl., i obrnuto: što sam ti rekla kad ti kažem p-a-s, j-e-ž, v-u-k, neka dijete pokuša to izreći zajedno, na takvim kratkim, poznatim i čestim riječima, ali naravno sve usmeno, oblik slova će dijete lako naučiti ako je svladalo ono što se zove "usmena glasovna analiza i sinteza".

  • Sonja @ 12.01.2007, 10:14

    Puno hvala Sanja i Vesna! Dobro je kad iz stručnih izvora čovjek čuje potvrdu svog mišljenja.

    Knjigu Igrom do čitanja Mire Čudine Obradović smo posudili iz knjižnice i upute iz nje koristimo već 2-3 godine (preporuka logopeda, ali i psihologa iz vrtića - hvala im lijepa). Sintezu i analizu riječi isto tako radimo već dugo - u sklopu logopedskih vježbi, pa tu ne očekujem probleme. Mislim da naš sin nikada to nije doživljavao kao obvezu, već prije kao igru, kao i vježbe (većinom na računalu - Sunčica, Sebran i slično) za slabovidno oko. Nas je sila natjerala na to jer smo morali naći način kako da dijete vježba ono što treba, a da mu ne bude teret.

    Ipak, postoji velika razlika između neobaveznog stjecanja znanja u vrtiću i škole, koja je ipak obveza. Ne bih htjela da dijete to osjeti kao oštar rez.

    Zapravo, više se bavimo drugim stvarima - vezanje cipela, briga o stvarima i sl. i moje je zapažanje da je to čak i važnije nego olovka i papir.

    Isto tako, zanima me što roditelj još može učiniti kako bi djetetu olakšao privikavanje na novu sredinu i druge osobe (odrasle i vršnjake).

  • Nataša @ 20.02.2007, 18:24

    već prespremni za školu )))))))), naravno šalim se, ali lijepo je pročitati kada roditelji vode toliku brigu o djetetu i posvećuju mu dovoljno vremena, da je barem više takvih roditelja. Nastavite tako i neće biti problema.

  • Sonja @ 20.02.2007, 21:21

    Hvala, nadam se da će sve biti u redu. Zapravo, ne bojim se toliko za svoje dijete odnosno djecu (mlađi će nagodinu također u školu) već okoline, vjerojatno zato jer je još ne poznam.

    Slične dileme imala sam i kad sam ih prije pet godina spremala na privikavanje u jaslice... Nije da nije bilo i teških dana, uglavnom se to odnosi na bolesti (npr. salmonela - više od 2 mjeseca na bolovanju) ali izdržali smo i ojačali. Vrtić je za naše sinove bio i jest sigurno mjesto i pozitivno iskustvo. Da imam još koje dijete, i njega bih također dala u vrtić.

    Lijepo je čuti pozitivne komentare struke. Osobno, mislim da se s djecom puno lakše radi i stvaraju nekakve osnove njihovog sustava vrijednosti u ovoj dobi (zapravo, od rođenja). Nikad nije prerano početi. A prezaposlenim roditeljima treba pomoći da to osvijeste. Struka (odgajateljska, učiteljska) tu često nije dovoljna, a roditelji sami često prekasno shvate važnost kvalitetnog odnosa s djecom. ZBOG TOGA SU JAKO VAŽNI FORUMI KAO OVAJ jer to su mjesta gdje su dostupne kvalitetne informacije svima koji ih žele i trebaju. Svaka vam čast!

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.954 posjeta