REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

Planiranje u razrednoj nastavi

  • Gost @ 22.11.2007, 22:35

    Planiranje u razrednoj nastavi
    Molim Vas, možete li mi pomoći?

    Je li cilj HNOSA da sve paralelke imaju isti mjesečni plan, tj.moraju li sve paralelke u školi obrađivati teme iz prirode i društva istim redosljedom i tempom?

    Molim Vas da mi odgovorite, jako je važno.

    zabrinuta učiteljica

  • Gost @ 23.11.2007, 13:30

    "Konceptuaplno unesena promjena u odgojno-obrazovnu i nastavnu djelatnost u školi odnosi se na usmjerenos poučavanja na učenika. ona podrazumijeva:
    -prilagođavanje nastavnih oblika, metoda i sredstava potrebama učenika...".
    Ovo je citat iz Nastavnog plana i programa za osnovnu školu i vjerujem odgovor na Vaše pitanje. zajedničko planiranje i općenito suradnja među učiteljima sigurno doprinosi kvaliteti odgojno-obrazovnog rada međutim trebamo se ipak vratiti ciljevima poučavanja a oni sigurno nisu da u isto vrijeme, na isti način, istim sredstvima izvodimo iste nastavne jedinice rasporedom koji je nepromjenjiv. Zar ne?

  • Sonja @ 23.11.2007, 13:34

    Nisam učiteljica, ali sam majka prvašića i tek odnedavno "učim" o nastavnom planu i programu i HNOS-u...

    Na prvom roditeljskom sastanku (i na sastanku prije upisa u školu koji je bio organiziran u vrtiću) učiteljica mog djeteta jasno i glasno je rekla da HNOS omogućuje elastičnost planiranja unutar sata, unutar dana i školske godine.

    Možda griješim (voljela bih da odgovore učitelji i stručno osoblje foruma) ali meni se ne čini da bi ovakav način planiranja (sve paralelke isto) bio u skladu s HNOS-om.
    Nama-roditeljima je rečeno da učitelji sada po HNOS-u mogu način provođenja nastave PRILAGODITI potrebama svojih učenika (a paralelni razredi ne moraju nužno imati iste potrebe) i to je za prva četiri razreda osnovne škole odlično i važno.

    Nadam se da ćete u provođenju planiranja u nastavi uspjeti naći zadovoljavajuće rješenje.

    Sretno!


  • Gost @ 26.11.2007, 19:25

    Drage cure :-),

    hvala Vam što ste se potrudile odgovoriti na moje pitanje i naravno pomoći.
    Potvrdile ste moje mišljenje i viđenje HNOS-a, a i ono što sam slušala na seminarima (na koje sam išla samo ja iz škole, a drugi znaju bolje- oni koji su sjedili doma i uživali)

    Ja tako i radim, ali sam u tome sputana i napadnuta.Zapravo iako mislim da sam u pravu, radim sa strahom jer svi imaju svoje viđenje.
    Nisam savršena, nisam ni najbolja učiteljica, ni u čemu nisam naj....samo se trudim odraditi posao , pa ima dana kad sam zadovoljna, ali ima i onih kad nisam zadovoljna, i to ne s djecom, nego sam samom sobom. Analiziram se i znam ne spadam u savršene.

    Međutim, nemam načina da objasnim mojima u školi da ne moram (a ni ne želim )čekati zadnji dan u mjesecu pa smišljati što ću raditi u idućem i to ako se mojoj paralelki da, da ne moramo raditi nastavne sadržeje istim redosljedom....Uzalud je to što ja govorim.
    Zato sam i pisala ovdje, a ne znam gdje sve nisam, ne bi li dobila odgovore i ne bi li dobila gdje mogu naći da to bude službeni spis o planiranju.

    Ja nisam protiv suradnje učitelja, i kolegice koje predaju u mom razredu(vjeronauk i engleski) i ja surađujemo odlično.
    Dogovarat ću se i s paralelkom, ako mogu, ako možemo izvesti nešto zajedno, ako je odgovorna, redovita....ali moja paralelka to nije.
    Ona samo isčitava plan koji dobijemo po priručnicima bez razmišljanja je li baš takav plan dobar.Dok nije bilo priručnika(9. i 10. mj.)htjela je trčati po školi i tražiti što su radili prošlogodišnji prvaši.

    Pa zar ja trebam pristati na takav rad?
    Ne želim mjenjati njezin rad niti me zanima, ali ja tako ne mogu raditi, ukratko NEMARNO I NEODGOVORNO.

    I ne mogu zamisliti da sam tako krivo povezala konce HNOS-a, ako je moje stajalište u krivu.

    Pomognite mi!

  • Sonja @ 27.11.2007, 13:19

    Bojim se da to nije problem HNOS-a, nego suradnje s kolegama/kolegicama.

    U svakoj struci i radnoj sredini ima takvih situacija. Nažalost, nemam nikakav pametan savjet... Svima nam je lakše raditi s ljudima s kojima možemo komunicirati na istoj ili bliskoj valnoj duljini.

    Mogu se samo nadati da ćete što prije naći neke dodirne točke i teme na kojima možete temeljiti kakvu-takvu suradnju, jer tako je puno lakše i ugodnije raditi.

    Evo,dolazi nam blagdan sv.Nikole, vrijeme je adventa, pa Božić a to je u školi uvijek prigoda da se nastavni plan prilagodi željama.

    Imam još jedan prijedlog - ne bi bilo loše uključiti RODITELJE u te programe. To neće odmah riješiti problem suradnje s kolegicom, ali bi moglo pomoći da neke Vaše ideje lakše budu prihvaćene. Kao roditelj, ja bih učiteljici svog djeteta svakako dala potporu za svaku ideju koju smatram kvalitetnom, bez obzira u nastavni plan.

  • Gost @ 27.11.2007, 22:20

    Hvala Sonja na podršci i lijepim željama.

    Ma sigurno neodgovornos i nemarnost nisu problemi HNOS-a.Koliko god ja mislila da to nije lijepa osobina čovjeka i da za to još prima plaću, mene to ne smeta..nek svatko radi po svojoj savijesti, ja znam da moram raditi, i sretna sam što radim posao koji zaista volim. Najugodnije i najljepše mi je kad uđem u razred, ostalo...ma kao i na svakom poslu.

    Brine me jedino to planiranje koje su ljudi preveli sebi na sasvim krivi način.Što nisu shvatili da cilj HNOS-a nije potpuno isti rad paralelki.Mislim da tako nije bilo ni 1945.

    Molila bih opet, da se u ovo uključe i učiteljice na ovom forumu ili bilo tko tko može pomoći sa svojim znanjem i iskustvom.

    Hvala Sonja još jednom!

  • Sonja @ 28.11.2007, 10:27

    Možda ne bi bilo loše potražiti savjet i na specijaliziranim učiteljskim forumima...

  • Gost @ 28.11.2007, 17:33

    Ma jesam...samo svi misle, nitko da je siguran, a svi rade i ovako i onako...Sad ti budi pametan...

    Hvala Sonja

    P.S. Kako prvašić? :-)

  • Sonja @ 29.11.2007, 08:45

    Jučer sam bila na informacijama - vrlo sam zadovoljna. Dijete lijepo napreduje i boravak u školi mu je veselje, a ne tlaka.

    Uz odličnu učiteljicu (sa završenom korakovskom edukacijom) i ne može biti drugačije.

  • Gost @ 22.02.2008, 20:04

    Počev od godišnjeg planiranja pa do tjednog, svatko ima pravo na svoj ritam i tempo koji mu određuju uvjeti i učenici koje podučava. Bitno je pridržavati se Nastavnog plana i programa a sve ostalo je individualno ili prema dogovoru unutar školskog aktiva.

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.859 posjeta