REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

Novi nacin pripreme aktivnosti

  • Gost @ 04.03.2008, 08:13

    Nedavno nas je strucna sluzba upoznala s novim nacinom pisanja pripreme za provodjenje aktivnosti, sto i nije neki veci problem, ali me zbunjuje to sto vise nije vazno da djeca postignu cilj (ako je tema lutke da djeca i izrade te lutke), nego je bitan proces,a u aktivnost se krece bez uvoda.
    Mene zanima, ako ne kazem djeci cemu sluzi silni materijal koji cu im pripremiti, kako cu postici da djeca naprave lutke? Odnosno, ako je vazan proces (a jest), a ne cilj, cemu onda sluzi tema aktivnosti?

  • helena @ 04.03.2008, 18:44

    Ovaj pristup promišljanju aktivnosti zapravo i nije tako nov, naime kada govorimo o praksi usmjerenoj na dijete, onda to upravo znači to – da polazimo od dječjih interesa i na njih nadograđujemo aktivnosti, dakle pomoću intrinzične motivacije djeteta postižemo planirane ciljeve. Što znači postići cilj? Cilj Vama kao odgajateljici treba biti ostvarenje nekog razvojnog cilja koji ste postavili za dijete, a to pak možete ostvariti kroz ama baš sve teme kojih se možete domisliti. Tema aktivnosti služi da se djeci predoče određeni sadržaji, no svaku temu Vi kao odgajateljica trebate promatrati iz pozicije razvojnih zadaća.
    Slažem se da je u ostvarivanju svih aktivnosti zapravo bitan proces, a istraživanja govore da najveću dobrobit za dijete imaju aktivnosti koje su proizašle iz njegove unutarnje motivacije. Što se tiče kretanja u aktivnost bez uvoda, mislim da tu treba biti fleksibilan, naime vi ćete vjerojatno za djecu pripremiti određene slikovnice, priče, dramatizacije, likovno izražavanje..koje će biti povezano s temom. To će zapravo biti najava aktivnosti. Ukoliko ćete dijete zaokupirati ovim uvodom, centralna aktivnost će vjerojatnije ići u smjeru kojim želite, no ukoliko djeca požele istraživati materijale koje ste donijeli ili pak počnu izrađivati neke njihove zamišljene likove – to je sasvim u redu i to je poželjna reakcija djece. Vaša je zadaća u tom slučaju promatrati kako se djeca ponašaju u tim situacijama, postavljati otvorena pitanja koja će ih dodatno zainteresirati, promatrati načine rješavanja problema, promatrati koja djeca sudjeluju u aktivnostima, koja se osamljuju.. dakle Vaša je i dalje vrlo važna, mogu reći čak i puno zahtjevnija. Pozdrav!

  • buba @ 04.03.2008, 20:18

    Prepoznajem dilemu.Teško se suočiti s činjenicom da nas naša priprema poticaja ne odvede uvijek tamo kud smo očekivali.Slažem se da je za odgojiteljicu ovaj način rada zahtjevniji od tradicionalnog, ali ako se možete opustiti i prihvatiti da djeca ne morjau slijediti nas već mi njih, tada ćete biti ugodno iznenadjena. Ne mislim da neočekivane rezultate i put kojim djeca krenu treba vidjeti kao neuspjeh.Upravo suprotno.Kao što Helena savjetuje, poradite na uvježbavanju postavljanja otvoerenih pitanja.Nikad ne znate kud Vas dobiveni odgovori mogu odvesti.Puno sreće i lijep pozdrav,

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.968 posjeta