REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

korak po korak u trogiru

  • Gost @ 07.05.2006, 23:55

    postovani, imam petogodisnju curicu s posebnim potrebama koju od jeseni zelim ukljuciti u vrtic. stanujemo u trogiru na podrucju vrtica Ciovo. zanima me da li je neka od odgojiteljica u tom vrticu pohadjala obuku za rad prema vasem programu. ako nije, ima li u nekom drugom vrticu u trogiru netko educiran za rad s djecom s posebnim potrebama. srdacan pozdrav martina mama

  • helena @ 08.05.2006, 12:04

    Draga mama Martina,

    hvala vam što ste se javili. Zaista mi je drago da roditelji prate događanja u našem odgoju i obrazovanju. Kažete da imate djevojčicu s posebnim potrebama, jako je dobro da već sada porazgovarate sa pedagoginjom DV Trogir o upisu. Obratite se gospodji Sabini Zlatar-Vasić. Ne znam točno o kakvoj vrsti posebne potrebe se radi, no znam da je vrtić otvoren za upis djece s posebnim potrebama. Nažalost, u vrtiću izuzev pedagoginje ne postoji ostala popratna stručna služba koja povećano brine o djeci s posebnim potrebama. Možete mi javiti o čemu se radi, pa Vam mogu preporučiti nekoga od stručne službe u Splitu. Na žalost, u DV Trogir u posljednjih par godina nitko od odgajateljica nije završio edukaciju Korak po korak. Od jeseni Korak pokreće edukaciju za odgajatelje i učitelje o inkluziji djece s posebnim potrebama, nadam se da će se netko od odgajateljica uključiti. U Splitu trenutno upravo radimo s jednom grupom odgajatelja. Preporučila bih vam da dogovorite postupan ulazak Vaše djevojčice u grupu (dakle postupno povećavajte vrijeme koje provodi u vrtiću). Roditeljima se preporuča da u tijeku prilagodbe borave zajedno s djetetom u grupi, i Vama savjetujem isto. Pokazalo se da djeca tada ulazak u vrtić doživljavaju manje stresno. S pedagoginjom dogovorite kada bi bilo najprimjerenije da krenete s prilagodbom. U našem časopisu Dijete, vrtić, obitelj - Djeca s posebnim potrebama, smo objavili adresar ustanova i udruga koje rade s djecom s posebnim potrebama i njihovim roditeljima, možda Vam neke od prikupljenih adresa ustanova i udruga mogu pomoći u Vašem slučaju. Vodite računa o odabiru odgajateljice, vrlo je važno da osoba bude spremna na izazove i voljna unositi promjene u vlastitu praksu rada. Iako možda ne postoji kadar u vrtiću koji je osposobljen za primitak djece s posebnim potrebama, ne odustajte od upisa jer je za socijalizaciju Vaše djevojčice i njeno uključivanje u redovan život, boravak u vrtiću od velike važnosti. Javite se ako imate dodatnih pitanja i sretno!

  • helena @ 08.05.2006, 12:10

    Zaboravila sam Vam reći da budućoj odgajateljici Vaše djevojčice možete ponuditi naš priručnik Kurikulum za inkluziju, u njemu će naći obilje materijala i preporuka za rad s djecom s posebnim potrebama. S poštovanjem,

  • Gost @ 09.05.2006, 00:05

    Draga Helena,
    hvala na brzom odgovoru. Ja sam sa spomenutom pedagoginjom vec dogovorila razgovor za sutra pa cu otici i nastojati upoznati i odgjajateljicu koja radi u popodnevnoj grupi. Moja kci je od rodjenja zbog relativno opseznog mozdanog infatrka na intenzivnoj rehabilitaciji u Poliklinici Milena Stojcevic Polovina u Zagrebu. Buduci da zivimo udaljeno, u Poliklinici zapravo dobijamo edukaciju i moj suprug i ja radimo sami s Martom kod kuce. Radi se o vrlo opzesnoj i teskoj terapiji za dijete koja je u Martinom slucaju dala dobre rezultate. Marta je prohodala prije pola godine i danas je gotovo motoricki neupadna. U poliklinici radimo i s defektologom te defektoloski rad provodimo svakodnevno kod kuce, a povremeno se konzultiramo i sa psihologom.
    Buduci da je marta sposobna bez vecih teskoca sama se kretati, predlozeno nam je da ju od jeseni pocmemo ukljucivati u vrticki program. Defektologica nam je savjetovala da to bude manja grupa djece u kojoj bi vec bilo neko poznati dijete te da odgojiteljica bude osoba spremna na suradnju s nama.
    Nama ne bi bio problem voditi martu u split u vrtic, ali je program koji ona dnevno mora obaviti jos uvijek oko sest sati dnevno efektivnog rada. Osim toga, mislim da je bolje integrirati ju u sredini u kojoj ona zaista zivi i stvara krug prijatelja. Djeca s kojom ce marta ici u vrtic nju prihvacaju kao sebi ravnu pa se nadam da ce i drugoj djeci to otvoriti put do martinog srca te da ce i od drugih biti dobro prihvacena. Osobno strahujem da ne dozivi sikaniranje ili ruganje, ali to je nesto sto joj se u zivotu uvijek moze dogoditi i od cega ju mogu zastititi samo jacajuci njeno samopouzdanje.
    Od vrtica na ocekujem da preuzme dio uloge u martinoj rehabilitaciji vec da joj omoguci razvoj socijalnih vjestina.
    Od mama koje su vec imale djecu u grupi u koju zelim upisati martu sam doznala da je odgajateljica koja radi u popodnevnoj grupi zainteresirana za rad s djecom, susretljiva i smirena osoba. Meni osobno je to vec plus da ostvarimo dobru suradnju.
    Iz telefonskog razgovora s pedagogicom stekla sam dojam da nemaju nista pritov upisa moje kceri i to smatram dobrim polazistem za nas sutrasnji razgovor.
    Zahvaljujem Vam se na savjetima za pocetak prilagodbe moje kceri na vrtic. Mi ju zaravo i ne mislimo na pocetku voditi svaki dan niti ju ostavljati dugo, a iz vec stecenih iskustava znamo da je za neke stvari koje su drugoj djeci normalne, s djecom s poteskocama potrebno uloziti vise srtpljenja i energije. Ipak vjerujem da ce se moja kci nakon nekog vremena privinkuti na boravak u vrticu i da ce od tog boravka imati visestruke koristi.
    Jos jednom se srdacno zahvaljujem na pomoci
    Pozdrav Martina mama

  • helena @ 09.05.2006, 10:36

    Martina, iz Vašeg pisma vidim da ste napravili apsolutno sve moguće predradnje kako biste osigurali kvalitetan rast i razvoj Vaše djevojčice. Obzirom da imate već osiguranu pomoć stručnog tima, doista je važno napraviti još ovaj korak u Martinoj socijalizaciji kako bi se osigurala kvalitetna integracija u redovan život. Preporuka defektologinje je apsolutno na mjestu i podržavam takav pristup. Nema smisla da Martu vodite u Split jer zapravo imate osiguranu stručnu pomoć, toga nisam bila svjesna u prvom pismu. Slažem se s Vama kada kažete da je bolje dijete integrirati u sredinu u kojoj doista živi i stvara krug prijatelja. Svoje strahove o pristupu druge djece Marti možete podijeliti sa njenom novom odgajateljicom. Vješta odgajateljica sigurno će planirati ciljane aktivnosti koje će imati za cilj da se Marta osjeća kao redovni član svoje grupe (to su aktivnosti poput Dijete tjedna, jutarnji krug, Volim sve svoje prijatelje, razgovor Po čemu smo posebni? I sl.). Vjerojatno ćete i Vi imate neke prijedloge za odgajateljice. Dobro je da joj kažete koje su Martine jake strane, u čemu posebno uživa, u čemu je vješta, što voli raditi.. takve aktivnosti potrebno joj je osigurati i u vrtiću, jer je uvijek bolje vještine u kojima joj treba podrška izgrađivati kroz njene jake strane. Vaš pozitivan stav o vrtiću je velika stvar i dobro polazište za uspješnu suradnju, važno je da imate povjerenje. Što se tiče prilagodbe, bolje je da Martu ukoliko je moguće dovodite svaki dan jer će to osigurati kontinuitet boravka nje ali i druge djece, također i kontinuitet u praćenju ostvarivanja aktivnosti koje se događaju u vrtiću, što je također preduvjet da Marta postane prihvaćeni član svoje grupe i da taj dolazak ima i razvojnu korist. Savjetujem Vam da prilagodite vrijeme njena ostanka u vrtiću prema njenim individualnim potrebama, a prema procjeni Vas i odagajateljice. Hvala Vam na javljanju i molim Vas javite se još koji put da vidimo kako je s Martom. Veliki pozdrav!

  • Gost @ 09.05.2006, 23:36

    draga helena,
    danas sam bila na razgovoru sa pedagogicom i nisam puno pametnija. gospodja me srdacno primila i saslusala pazljivo moju pricu. rekla mi je i za razgovor s vama pa Vam se ovom prigodom toplo zahvaljujem na angazmanu. ja sam u prvom dijelu naseg razgovora pokusala objasniti martin nacin zivota, sklonosti i izazove na koje nailazimo u njenom odgoju, a onda mi je pedagogica izlozila situaciju u vrticu. otvoreno mi je rekla da ste joj ponudili mogucnost educiranja teta prema programu korak po korak, ali da je tetama daleko putovati u split na seminare pa da najcesce na takve aktivnosti ne ide nitko. u cijelom vrticu imaju samo jednu tetu, koja doduse ne radi bas u ovom u koji sam mislila upisati martu, koja je zainteresirana za rad s djecom s posebnim potrebama, ali nije posebno educirana. tu sam joj nastojala pojasniti svoj stav o tome zasto bas taj vrtic i ta grupa pa se pedagogica slozila sa mnom iako kaze tetu koja vodi grupu nije imala na umu.
    tete koju sam htjela upoznati nije bilo u vrticu pa smo se dogovorile da cu ju doci posjetiti neki drugi dan i s njom izravno razgovarali.
    predlozila mi je i da martu ne dovodimo prvih mjesec dana kad se druga djeca adaptiraju jer da to moze lose utjecati na martu. prema mom skromnom misljenju, takav postupak moze samo otezati integraciju djeteta s posebnim potrebama u grupu buduci da ga se dovodi kad je grupa vec formirana i odnosi uspostavljeni. time se djetetu, stedeci ga od realnosti, zapravo otezava osiguravanje ravnopravne pozicije u grupi.
    ne znam kako ce izgledati razgovor s tetom, ali sve sto mi je pedagogica predlozila mi nije pokazalo kako je vrtic zaista spreman prihvatiti djecu s poteskocama vec da se radi o sistemu, ne nudimo puno, pa ako ti pase, pase, ako ne, trazi dalje.
    ona je naravno rekla kako ce marta sigurno dobiti mjesto, ali da ne zna hoce li broj djece u grupi smanjiti jer da ce marta ionako kratko boraviti u vrticu i da se o tome mora dogovoriti s ravnateljem.
    nakon razgovora nisam sigurna da u vrticu zaista postoji spremnost da prihvate izazov u integraciji moje kceri. nije mi cak ni predlozila da martu dovedem da vidi vrtic i upozna tetu jer se to valjda ne radi prije upisa. smartam da je za pripremu marte za vrtic i same tete za prihvacanje marte vazno da se ranije bar upoznaju kako bi teta shvatila da marta nije samo dijete koje trazi vise paznje, vec da se radi o osobi od koje svak na svijetu ima sto nauciti te da ce grupa s njom biti ljepsa i bogatija nego bez nje.
    vidjet cu kako ce proci razgovor s tetom, ali se vec raspitujem za vrtice u splitu. mozete li mi tamo preporuciti osobu i vrtic koja bi bila spremna prihvatiti izazov rada s djetetom poput moje kceri?

  • Gost @ 09.05.2006, 23:52

    vidim da sam u svom pisanju zaboravila naglasiti da marta sada smije hodati po ravnom, ali da ne smije trcati te da bi ju teta morala ako i pokusa upozoriti da to ne radi. takodjer nisam rekla da marta ima epilepsiju i da je pod terapijom. imala je samo jedan napad do sada, ali svaka osoba koja bi ju cuvala treba upoznati proceduru koju strogo treba postivati u slucaju napada. u ovom vrticu imaju medicinsku sestru koja radi u jutarnjoj smjeni. po meni bi teta trebala upoznati proceduru, znati gjde se nalazi lijek koji treba dati u slucaju napada i sto smije, a sto ne smije raditi u tom slucaju. teta je ta koja mora nauciti prepoznati napad jer je u slucaju napada svaka sekunda vazna.

  • helena @ 10.05.2006, 13:30

    Malo sam tužna nakon Vašeg pisma jer mi se čini da Vas je razgovor u vrtiću dosta potresao. Htjela bih Vas ohrabriti i reći Vam da ne posustajete. Mislim da još ne treba razmišljati o Splitu. Doista, potpuno ste u pravu kada kažete da je važno da se dijete integrira u zajednicu u kojoj živi. Stoga, molim Vas pričekajte još malo sa Splitom, još nismo sve probali i napravili. Kažete da u vrtiću postoji jedna odgajateljica koja ima afinitet za rad s djecom s posebnim potrebama, to je strašno važno! Odgajateljica je puno važnija od svih programa koji u vrtiću postoje, a njena osobna motiviranost je najbolji pokretač za kvalitetan rad. Bez obzira što to niste dogovorile s pedagoginjom važno je da upoznate odgajateljicu prije. Preporučujem Vam da prvi kontakt s njom ostvarite bez Marte. Intuicija će Vam sigurno reći je li to osoba kojoj želite povjeriti svoje dijete. Važno je da u tom razgovoru budete potpuno iskreni i ne prešućujete bilo koji dio koji se odnosi na Martino zdravstveno stanje. Važno je da se odgajateljica upozna sa tijekom Martina odrastanja. Možete joj ponijeti i neku Martinu sliku, crteže i slično. Najavite se prethodno telefonom i dajte si vremena da se kvalitetno pripremite za taj razgovor. Kažete da Vam je pedagoginja predložila da Martu upišete nakon mjesec dana. Nije to tako crno, naime tijekom prvih mjesec dana kad je grupa novoformirana djeca su dosta okrenute sebi i imaju razne reakcije na upis u vrtić, od plača do povraćanja, raznih kriza.. Pretpostavljam ukoliko se radi o petogodišnjoj djeci da će dio grupe biti od ranije u vrtiću, stoga je važno da odgajateljica tijekom tih mjesec dana radi na senzibilizaciji ostale djece za Martin dolazak. Uz Kurikulum za jaslice, dobro je da se posluži knjigom Novi prijatelji (kako pomoći djeci predškolske i mlađe školske dobi u razumijevanju i prihvaćanju individualnih razlika), Shelley Heekin i Patricia Mengel, Mali profesor, Zagreb, 1997. Dobro bi bilo da i Vi prođete ovu literaturu. Mislim da bi je u knjižnicama trebalo biti, ako ne, uputit ću Vas na nekoga u Splitu kome se možete obratiti i posuditi literaturu. Dakle, u tih mjesec dana bi se djeca kroz razne igre trebala upoznati s Martom i njenim dolaskom. Takav postupak preporuča se u većini slučajeva inkluzije i ne treba biti radi toga obeshrabreni. Dobro bi bilo napraviti plakat na velikom papiru sa slikom Marte i Vaše obitelji. Tu treba napisati velikim slovima što Marta voli, u čemu je dobra, čega se voli igrati, što voli jesti i sl. informacije. Takav plakat treba stajati u grupi, djecu će zasigurno zainteresirati, a on će se vjerojatno raditi i za drugu djecu. Što se tiče broja djece u grupi o tome možete porazgovarati s ravnateljem, no obično se broj djece smanjuje ukoliko dijete već ima proveden postupak za kategorizaciju, a mislim da to u Martinom slučaju nije tako. U svakom slučaju, nemojte odustati na prvu loptu. Jako su me taknule Vaše riječi: „vec da se radi o osobi od koje svak na svijetu ima što naučiti te da će grupa s njom biti ljepša i bogatija nego bez nje“, zadržite taj stav i on će Vam pomoći u daljnjem zastupanju prava Vašeg djeteta. Što se tiče postupka u tijeku napada epilepsije, opisali ste cijelu proceduru s kojom se vrtić treba upoznati. Dobro je napisati korake u djelovanju, a oni bi trebali biti vidljivo postavljeni u sobi u vrtiću. Važno je i da zdravstvena voditeljica upozna ostale djelatnike s načinom reagiranja u tom slučaju. Sve to možete dogovoriti s ravnateljem. Jako bih željela da uspijete, Vi imate tu snagu, nemojte odustati. Veliki pozdrav Marti i hrabroj Martinoj mami!

  • helena @ 11.05.2006, 09:30

    S nestrpljenjem sam danas okrenula Vašu stranicu, no vidim da se niste javili. Pogreškom sam napisala pruručnik Kurikulum za jaslice, naravno radi se o Kurikulumu za inkluziju. Pozdrav Vama i Marti.

  • Gost @ 11.05.2006, 18:48

    draga helena,
    nisam odustala od upisa marte u vrtic, ali mi treba par dana da se saberem. moram isplanirati razgovor s tetom i doci cista srca bez obzira na los dojam o pedagogici. buduci da su natjecaji u splitu jos ovaj tjedan, moram naci i drugu soluciju u slucaju da me teta ne obori s nogu. moja mama radi na PMFu i njeni kolege psiholozi i peagozi predaju i na Visoj uciteljskoj te neki od njih imaju dobar uvid u rad vrtica na podrucju Zupanije. Jedan od njih se angazirao i spojio me s defektologicom vrtica Grigor Vitez cije se sjediste nalazi u vrticu Adriana u Kliskoj ulici u Splitu. Dogovorila sam razgovor za iduci cetvrtak na koji idemo svi skupa. Defektologica ce popricati s nama i s martom pa ce nam predloziti tetu za koju drzi da bi Marti najvise odgovarala. To mi se cini nekako ispravan put i nadam se da cemo dogovoriti neko dobro rjesenje. Oni imaju program integracijskog vrtica i nije neizvedivo da martu vodimo jednom ili dva puta u tjednu u split.
    Meni osobno bi bilo puno draze ostvariti ovu ideju u trogiru jer upis u vrtic u Splitu znaci da za godinu dana moramo seliti u Split jer ce martina rehabilitacija trajatio sigurno do sedme godine zivota i necemo ju moci voditi u split svaki dan kad za takav program bude spremna.

    Ono sto me u razgovoru sa pedagogicom najvise prenerazilo je odbijanje da se tete educiraju. Zar tete mogu odbiti edukaciju ako im ju vrtic omoguci? Ne znam, ali meni ne bi palo na pamet odbiti edukaciju jer u mojoj struci to znaci gubitak radnog mjesta ili degradaciju na nize. To tako treba biti u svakoj struci, a posebice u strukama u kojima se stvari mijenjaju svakodnevno. U doba kad je teta koja bi vodila martinu grupu studirala, djeca s posebnim potrebama uopce nisu isla u vrtic. S vremenom su se stvari promijenile. Uz sav respekt prema necijem iskustvu, mislim da je znanje nesto sto covjeku daje krila i otvara mogucnosti. To je moje uvjerenje i s time sam odgajana.
    Danas je moja prijateljica predala papire za upis i pedagogica ju je svecano obavijestila da se nista ne brinem jer da je ravnatelj pristao upisati martu. zar ne bi bilo postenije reci da nemaju uvjete za rad s takvom djecom.
    by the way, pedagogica u svom ormaru za knjige ima kurikulum za inkluziju. lijepa nova knjizica, ali steta da ju nitko nije procitao. vjerojatno ce se oni vaditi na nedostatak financijskih sredstava za obrazovanje, ali kad se hoce, moze se i iz knjige uciti bez da ti vrtic placa seminare. ja sam pedagogici ponudila da cu naci sponzora za tetinu edukaciju ili platiti iz svog dzepa, ali sta cete kad je teti daleko. to mi zvuci kao da u zagrebu netko odbije otici na seminar na crnomerec jer stanuje u dubravi. nije li to snijesna situacija?
    nasa je defektologica voljna cak iz zagreba doci i educirati tetu za rad s martom, ali pedagogica kaze da je to dosta nezgodno.
    pitala sam i za mogucnost dovodjenja terapijskog psa u vrtic kojeg marta ceka i stize nam za nekih osam mjeseci, ali pedagogica kaze da tko ce cistiti vrtic. ja sam joj rekla da terapijski pas nije kucni ljubimac vec djetetu pomaze da se lakse krece i da ostvari bolji socijalni kontakt jer se djeca lakse kupe oko djeteta sa psom. nisam joj rekla da nepustanjem psa u vrtic krsi zakon jer mi je bilo besmisleno.
    probat cu s tetom o svemu popricati, ali moram zaboraviti ovaj razgovor sa pedagogicom.
    jos je jedan razlog zuasto mislim da je za rad s djecom s posebnim potrebama potrebno stalno uciti. kad je marta rodjena, mi smo po inerciji zapoceli rehabilitaciju u bolnici u splitu. za samo cetiri mjeseca, marta je dospjela u tako lose stanje da smo u zagreb dosli u zadnji tren. da smo oklijevali jos koji mesec, danas marta vjerojatno uopce ne bi hodala. problem rehabilitacije u splitu je ogromna kolicina neznanja i tastine na jednom mjestu, nespremnosti da se pomaknu s mrtve tocke i opce lijenosti. tu smo naucili da krivi odabir kod djeteta s pp moze znaciti bitno manju kvalitetu zivota. isto tako i pri odabiru vrtica, skole, jako je vazno koliko su osobe koje s djetetom rade educirane, koliko uopce znaju o mogucnostima takve djece i kako je tesko kod takve djece ista postici.
    ne znam imam li snage i hrabrosti lomiti koplja preko ledja svog djeteta. znam da je odlazak u split linija manjeg otpora i svojom glavom cu uvijek kroz zid, ali martinom nikad.
    na kraju, marta ima kategorizaciju kao dijete s tezim hendikepom jer je njena neuropedijatrica s 14 mjeseci nevjerujuci da se tu ista moze napraviti napisala dijagnozu cerebralne paralize. buduci da ovi u splitu nemaju veze o drugim vrstama pristupa, oni su nam na temelju tog papira napravili kategorizaciju. prema tome, vrtic bi morao smanjiti broj djece u grupi. no, buduci da tu zakoni nisu vazni i da roditelj mora biti sretan da mu ravnatelj dijete primi u vrtic, onda valjda to nije vazno.
    draga moja helena, ja vam se toplo zahvaljujem na podrsci, ali ovo nije prvi put da sam se sablaznula per predstavnicima javnih i drzavnih ustanova iako jos uvijek vjerujem da u svakom pa i najgorem sustavu postoje ljudi koji dobro i lose obavljaju svoj posao.
    gledala sam ovaj topic vrtici u splitu, ali nisam sigurna da sam vidjela da su u grigor vitez prosli edukaciju za korak po korak. ima li neka od teta koju bas preporucate. djeca mojih dviju prijateljica su pohadjala vrticke programe u adriani i bila jako zadovoljna. ne znam nikoga s djetetom s pp i njegova iskustva s tim vrticem. vidjet cu sto ce nam tamo defektologica predloziti, no vec sam razgovor s njom me ohrabrio. zena nije uopce htjela da joj pricam o marti jer da su papiri i prica jedno, a dijete je drugo. akcent naseg sastanka je stavila na upoznavanje marte i to je vec dobro. sad idem do vrtica jer teti sad zavrsava smjena pa cu pokusati dogovoriti razgovor za iduci tjedan.
    jos jednom hvala i napisat cu nastavan sage o vrticu
    srdacan pozdrav martina mama (ja se zovem jelena ali sam ovdje u ulozi martine mame)

  • Gost @ 11.05.2006, 23:15

    draga helena, otisla sam do vrtica na kraju radnog vremena da dogovorim s tetom sastanak jer ih nisam uspjela dobiti na telefon. teta me otpirjala u tri minute i rekla da ona mora prihvatiti "takvo dijete" jer joj ravnatelj i pedagogica namecu, ali da ne moze prihvaiti obavezu da ce se marti moci posvetiti. kaze da nek dogovorim da martu pogleda "strucni tim", misleci pri tom na ravnatelja i pedagogicu pa nek oni odluce. progutala sam knedlu, lijepo se zahvalila na ugodnom razgovoru i uspostavljenoj suradnji i trogir prekrizila za sve vijeke. idemo dalje. zatvaramo sagu vrtic u trogiru. mozda u splitu naidjemo na vece razumijevanje. bar je osoba s kojom imamo sastanak kvalificirana da procijeni martino stanje. pozdrav i nemojte biti tuzni. nismo odustali nego trazimo najbolje rjesenje.

  • helena @ 12.05.2006, 11:30

    Uff! Trogir će doista trebati puno raditi na mijenjanju svoje prakse i na razvoju suradnje s obitelji. Moram priznati, bila sam nervozna dok sam čitala. Način na koji Vi gledate na profesionalni razvoj upravo ocrtava glavne odrednice profesionalnog razvoja odgajatelja prema ISSA Pedagoškim standardima. Uvijek sam bila ponosna što sam za područje svog rada odabrala predškolski odgoj i obrazovanje, jer mi se uvijek činio vrlo izazovnim područjem, djeca ove dobi me stalno fasciniraju načinom razmišljanja, a kadar koji radi u vrtićima najčešće je najpokretljiviji i najmotiviraniji u cijelom odgojno-obrazovnom sustavu. Zato sada osjećam ogromnu odgovornost da Vam pomognem. Danas ću nazvati svoje kolegice u Splitu i raspitati se u vezi odgajatelja i vrtića, trebat će mi malo vremena, no potruditi ću se naći najbolje što mogu. DV Grigor Vitez se u posljednje tri godine nije uključivao u Korakove edukacije, pa ne poznajem dovoljno područje njihova rada. Voljela bih kada budete u Zagrebu da se upoznamo ako bude prilike. Voljela bih da posudite 42. broj časopisa Dijete, vrtić, obitelj o djeci s posebnim potrebama da vidite mogu li Vam informacije koje smo tamo prikupili dodatno pomoći. Doista, znanje je moć. Kada budete u Zagrebu, ako uhvatite vremena voljela bih da upoznate i Renatu Rade, ona je fantastična logopedinja-ritmičarka iz Suvaga i sjajno radi s djecom koja imaju poteškoća u govoru i motorici. Jelena, u pravu ste što ne odustajete već tražite najbolje rješenje, sada mi je to jasno.

  • Gost @ 12.05.2006, 22:37

    draga helena,
    iako zivimo u zemlji u kojoj dosta toga ne funkcionira, ipak se trazeci bez odustajanja uvijek nadje rjesenje. buduci da sa spomenutom defektologicom imamo razgovor u cetvrtak, pisala sam svojim mamama na forumu mame i bebe na kojemu vec dugo pisem, razmjenjujem informacije i iskustva sa drugim mamama djece s poteskocama. jedna od njih ima prijateljicu koja je defektolog u vrticu za djecu s posebnim potrebema pa je pitala i za martu. ona nam je preporucila dva vrtica u splitu. vrtic galija u kojemu radi jedna teta defektolog i vrtic kremenko. zvali smo u oba i galija je vec popunila kvotu. za kremenko sam vidjela da ste ga i vi spominjali mami petri iz splita i tamo imamo preporuku za tetu kristinu. zvali smo i ravnateljica je rekla razgovarati s vlasnicom i u ponedjeljak nam dati odgovor.
    mene veseli sto vidim da ipak nije sve crno i da imamo izbora. kroz ovaj tjedan cemo imati jasniju sliku.
    sto se tice trogira, ja sam to vec ostavila iza sebe i preskocila ko lokvu vode. nemamo mi za to vremena.
    jako bih voljela da se upoznamo, da upoznate martu i mog supruga. mi smo svaki mjesec dva dana u zagrebu i mozemo se nekako organizirati.
    sto se tice casopisa dijete vrtic u kojemu je jedan broj bio posvecen djeci s pp, rado bih ga nabavila. gledala sam sazetak ovdje na vasoj stranici i vidim da se pisalo o floor timeu. meni je knjiga green spaana dijete s posebnim potrebama jako pomogla. eto u toj knjizi vam pise da dijete s pp kad dolazi u grupu treba dovesti cak prije formiranja grupe da se postepeno privikava na dolazak novih clanova, a ne ga voditi kad je grupa vec formirana. mi smo s martom istu stvar iskusili na svojoj kozi jer smo dok je bila mala na rodjendane druge djece dolazili zadnjih sat vremena jer nismo htjeli kratiti vjezbu i marta i danas ne voli rodjendane. sama pomisao da ide na rodjendan ju frustrira, iako se, kad dodje, dobro uklopi i bude joj drago.
    rado bih upoznala i gospodju rade jer vam svaka strucna osoba moze pomoci bar nekim savjetom. mi kod kuce provodimo i glazbenu terapiju i zanimaju me iskustva gospodje rade u tom podrucju.
    nemojte da vam bude obaveza da mi morate pomoci. vec je puno sto ste do sada napravili. mene veseli kad vidim da ljudi osobe s posebnim potrebama shvacaju kao jednake, ali sa svojom razlicitoscu. program korak po korak me i privukao jer se temelji na postivanju osobnih potreba pojedinca, a ne da sve trpamo u isti kos. veseli me vidjeti da postoje dvije skole u splitu koje imaju korak po korak razrede jer znam da nam to otvara nove mogucnosti za martino skolovanje. zato nastavite raditi u tom smjeru i ovo ce biti jedno bolje mjesto na zemlji.
    pozdrav martina mama

  • Gost @ 15.05.2006, 12:41

    draga helena,
    moj suprug je danas razgovarao s vlasnicom vrtica kremenko, ali oni ne bi mogli primiti martu jer vec imaju jedno dijete s autisticnim spekrtom poremecaja. trazimo dalje. nadam se da cemo u adriani nesto iskopati jer ce to biti jedino mjesto na kojemu ce defektolog prvo vidjeti martu pa onda prosuditi. gospodja iz kremenka nam preporuca specijalni vrtic dva prijatelja, ali mi ne bismo martu upisivali u vrtic za djecu s posebnim potrebama jer tamo dolaze djeca koja se nikako ne mpogu integrirati u normalne programe i marta bi tamo bila jedno od djece u boljem stanju pa mislim da bi opet imala losiji tretman od drugih, a ni nas strucni tim se ne slaze da s martom radi netko drugi tko nije sduciran u poliklinici milena stojcevic polovina. takav je dogovor od pocetka.
    znamo da ste zvali u kremenko i zahvaljujemo vam se.
    pozdrav martina mama

  • helena @ 15.05.2006, 12:42

    Ja sam isto klasa optimist, i nadam se da me to uvjerenje neće pustiti s godinama. Mislim da uvijek postoji opcija dva, drugo rješenje. Upravo sam nazvala Kremenko, reki su mi da su osigurali dodatan kadar za dijete koje već imaju integrirano i da zasad nemaju drugih mogućnosti za dodatnu djecu. Stvar je u tome što privatni vrtići nisu toliko ekipirani kao državni, a za djecu s posebnim potrebama treba osigurati i dodatan kadar i adekvatnu stručnu pomoć. No, idemo dalje. Preporučili su mi da odete na taj razgovor s defektologinjom u DV Grigor Vitez jer oni imaju dosta spoznaja o radu s djecom s posebnim potrebama. U njihovu vrtiću postoji i vrtić Dva prijatelja, no u njemu su upisana samo djeca s posebnim potrebama, ja naravno mislim da je puno bolji put inkluzija u redovnu grupu, u objekt koji su Vam preporučili (DV Adriana). Razgovarala sam i s Mirjanom Bakotić, ravnateljicom dječjeg vrtića Cvit mediterana, rekla je da joj se možete javiti krajem mjeseca za razgovor. Naime, njena je obaveza (kao i ostalih državnih vrtića) dati prednost pri upisu djeci iz područja grada Splita, što znači da bi za djecu iz Trogira trebalo plaćati ekonomsku cijenu. Naravno da nas ova procedura usporava, jer je državnom aparatu ona bitna a nama je bitno dijete. Razgovarala sam i s pedagoginjom u DV Marjan i oni su puni što se tiče grupe koja provodi inkluziju, no još ću je danas pokušati nazvati i vidjeti postoji li mogućnost integracije u neku drugu grupu. Kontakte od gdje Rade Vam mogu poslati na osoban mail, javite mi se. Što se tiče upisa u školu i tu ćemo Vam dati preporuke kad za to dodje vrijeme, važno je da sada Martu upišemo u vrtić. Htjela bih Vas još pitati kako je s Martinim govorom i spoznajnim razvojem, to su pitanja na koja nisam u razgovoru sa sustručnjacima znala odgovoriti. Nadam se da ćemo zajedno pronaći najbolje rješenje. Hvala Vam na povjerenju!

  • helena @ 15.05.2006, 12:44

    Nevjerojatno, poruke smo poslala u isti čas. Ostajemo u vezi...

  • Gost @ 15.05.2006, 23:17

    draga helena,
    hvala Vam na svesrdnoj pomoci. Sto se tice prvenstva upisa zbog mjesta stanovanja, moj suprug i marta su prijavljeni u splitu, a samo ja na adresi u trogiru. nama je trogir privremeno rjesenje jer je to kuca moje bake, a zbog lijecenja u privatnoj klinici, kao i zbog toga mog dopusta, mi zivimo u trogiru jer nismo u mogucnosti kupiti stan u splitu. buduci da moj suprug porez placa u splitu, i da je marta prijavljena u splitu, ne vidim razlog da nas ne prime kao i svu drugu djecu iz splita. mi smo i moj produljeni dopust rjesavali u centru u splitu i ja imam prijavljen privremeni boravak u splitu na adresi mojih roditelja.
    vidjela sam ovdje na siteu da je gospodja bakotic edukator vaseg programa i voljela bih doci u prliku s njom razgovarati.
    sto se tice martinog govora, kognitivnog razvoja, kao i psihosocijalnog stanja, marta govori kao i sva druga petogodisnja djeca. mentalno je normalna, sama se hrani, sama oblaci uz nasu minimalnu pomoc, pisi i kaki na tutu, emotivno je toplo dijete spremno na komunikaciju sa djecom i ukljucivanje u raznorazne aktivnosti. nasa defektologica tvrdi da je marta iznadprosjecno inteligentna i da ne vidi nikakvog razloga da ju se tretira kao dijete s posebnim potrebama. razumije sve sto joj se govori, odgovara na pitanja osim kad ne zeli, a onda kaze da ne zeli odgovoriti.
    ja mislim da je u splitu problem sto je princip habilitacije djece s cerebralnim poremetnjama kretanja jako los i u osnovi vrlo razlicit od ovoga sto mi s martom radimo. oni nisu nikad imali dijete koje je prohodalo s pet godina,a da hoda normalno. zato pretpostavljam da kad cuju da se radi o djetetu te dobi koje tek prohodava, misle da se radi o djetetu i s mentalnim i psihickim ostecenjem. to sto roditelj kaze da je dijete ok, nista im ne znaci.
    ja sam razgovarala s nasom defektologicom i ona ne moze doci k sebi. dogovor je ili martu u redovni vrtic ili cekamo iducu godinu. upisivanje u vrtic s djecom s pp za nju ne bi bilo poticajno jer ona jako dobro vidi i zna sto moze ona, a sto mogu drugi. ona se ne identificira s djecom koja imaju poteskoca, vec sa zdravom djecom i mislim da ce zbopg toga imati jedino koristi od integracije u normalnu skupinu djece. ja sam s njom voljna ici u vrtic sve dok tete ne ocjene da je marta spremna sama sudjelovati u radu grupe bez da teta na nju obraca posebnu pozornost, ali smatram da bi bilo bolje ne cekati jos godinu dana jer ce nam jedna godina prije skole biti premalo za apsorbirati sve sto treba.
    toplo se nadam da ce razgovor sa dfektologicom proci dobro jer znam da ce marta pokazati sve sto treba pa da cemo naci neko rjesenje. u suprotnom, ostaje nam jos cvit mediterana i ne znam vise gdje. poslat cu vam mail pa sagu mozemo nastaviti tim putem.
    pozdrav martina mama

  • helena @ 16.05.2006, 10:24

    Jelena, izvrsno je da Krešo i Marta imaju boravište u Splitu, radi te forme je mogla izgubiti mjesto. Ja ću danas ponovo zvati Mirjanu Bakotić, ona je moja trenerica, njen vrtić je jako dobro ekipiran i ima dobru stručnu službu, problem je što su Cvit mediterana i Radost najpopunjeniji vrtići, pa broj djece ponekad ide i izvan normativa, a za Martu bi naravno bilo bolje da je u nekoj manjoj grupi. Upravo sam nazvala Mirjanu, rekla mi je da probam još jednom s Marjanom jer su tamo grupe manje i bolje se može posvetiti djetetu, no ako sve propadne – ona će primiti Martu. Nazvati ću sada još jednom i Marjan. Kontakte od Renate Rade sam vam poslala mailom. I ja s velikim nestrpljenjem očekujem što će biti s razgovorom u četvrtak, molim vas da mi to javite. Pozdrav, Helena

  • Gost @ 16.05.2006, 23:17

    Danas je kreso zvao gosp Bakotic,
    dogovorili su se da odemo i Grigor Vitez na razgovor i da joj se nakon toga javimo. Ona ce nazvati i dfektologicu pa ako tamo ne iznadjemo rjesenje, pomoci ce nam da nadjemo neko drugo. Ja sam malo bila pala u ocaj, ali se stvari ipak ne razvijaju tako lose. Marta je rekla da ce lijepo s tetom popricati i da ce valjda teta biti pametna i skuziti da ona moze u vrtic. Eto, i ja se isto tome nadam. Dobili smo preporuke za defektologicu sa raznih strana i vjerujem da ako bude moguce, da cemo naci neko rjesenje. Ako nista drugo da ja cijelu godinu dolazim s martom ili bar do tada dok potpuno ne automatizira hod. nas doktor ne moze doci k sebi od cijele frke koja je nastala i njemu nije jasno da je oko marte nastao problem jer da marta govori sedam jezika kad ju vidis. Mislim da je marta njegova ljubimica ali da je bar upola u pravu, ja bih bila zadovoljna. Helena, puno Vam hvala i cujemo se

  • helena @ 17.05.2006, 10:29

    Jelena, razgovarala sam s Mirjanom i rekla mi je da je Krešo zvao. Apsolutna sam sigurna da ćemo riješiti cijelu ovu nepotrebnu zavrzlamu oko Martinog upisa. S nestrpljenjem očekujem sutrašnji dan! Čvrsto vjerujem da će se stvari posložiti kako trebaju, veliki pozdrav!

12

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.823 posjeta