REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

Edukacija za pred. učitelje i struč. suradnike

  • Vesna @ 09.01.2007, 10:03

    Kakva je veza između Agencije za odg. i obr., Ministarstva i Udruge? Tko je uskladio Program edukacije sa našim standardima i propisima? Ili je osobna stvar prihvaćanje ili ne sadržaja ponuđenih edukacijom?
    Drugo: poučavanje usmjereno na dijete? Ok u predškolskom periodu, iako i u toj ranoj dobi, kad se već dječji vrtić smatra institucionaliziranim oblikom odgoja i obrazovanja, mi odrasli moramo imati ideju što želimo da nam djeca usvoje kroz instituciju, odnosno, moramo imati neke standarde. Bojim se da na žalost sve ovisi o pojedincu - odgajatelju, te da se počelo sve češće događati da su spremnija za školu djeca koja nisu bila obuhvaćena vrtićem, ukoliko imaju zrele i odgovorne roditelje. U razrednoj nastavi je možda fraza "metode poučavanja usmjerenog na dijete" (u riječi "poučavanje" nema odgoja!?!) najrealnija i najprihvatljivija. U predmetnoj nastavi prihvaćam samo stav da treba uvijek obraćati pažnju na učenika, ne samo na plan i program, ali nikakav "korak po korak" ne može naučiti učitelje koji nakon cijele hrpe završenih edukacija i dalje ne vide da nisu djeca ovdje da opravdaju naše plaće, nego smo mi ovdje radi njih, da nisu roditelji naša "suprotna strana", glavni krivci i neprijatelji, da razred nije stratište nego najbolje i jedino mjesto na kojem se obavlja odgojno-obrazovni rad.

  • Nives @ 10.01.2007, 21:44

    Poštovana Vesna,
    (Samo mala napomena, Pučko otvoreno učilište ''Korak po korak'' je ustanova, a ne udruga.) Naši programi stručnog usavršavanja za pristup usmjeren na dijete namijenjeni su odgajateljima, učiteljima, predmetnim nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima. Dobili su pozitivno stručno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje i Agencija supotpisuje potvrde o stručnom usavršavanju, što znači da su usklađeni s temeljnim dokumentima koji reguliraju predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje (Programsko usmjerenje (''91.), HNOS).
    Fraza ''metode poučavanja usmjerene na dijete'' ne isključuje odgoj, jer ''usmjerenost na dijete'' upravo uključuje i odgoj. Iz Vaših riječi zaključujem da ste predmetna nastavnica(?), da ste prilično nezadovoljni svojim kolegama, od vrtića do škole, te da baš ne vjerujete da će učitelji i nastavnici nakon naše edukacije ''razrede-stratišta'' preobraziti u ''razrede usmjerene na dijete'', a roditelje pridobiti za suradnike. Vjerujem da, barem većinom, niste u pravu. Pristup usmjeren na dijete promoviramo već više od 10 godina, educirali smo oko 6000 odgojno-obrazovnih radnika i iako svi ne primjenjuju sve što su naučili na našim edukacijama, napravljeni su značajni pomaci. Naš obrazovni sustav je desetljećima bio tradicionalan i to se ne može promijeniti preko noći. No, činjenica da HNOS podržava pristup usmjeren na dijete je neizmjerno važna i to sada više ne može biti ''osobni izbor'' razrednih, kao ni predmetnih učitelja. Problem je što su učitelji i predmetni nastavnici tijekom svog studija naučili tradicionalno poučavati. Trebat će još dosta vremena, puno stručnog usavršavanja, međusobnog pomaganja i suradnje da bi naše škole zaista postale usmjerene na dijete. Mi ćemo nastaviti pružati stručnu podršku, ne samo kroz edukaciju, nego i kroz mentorsku podršku, priručnike i naše časopise.
    Vjerojatno ste u pravu kad kažete da nekim učiteljima nikakva edukacija neće pomoći da uvide da djeca ne služe tome da bi oni dobili plaću, no oni su manjina i klima u školama se nepovratno mijenja. Ja sam optimistična.
    Srdačno,
    Nives Milinović, ravnateljica

  • Vesna @ 12.01.2007, 09:20

    Hvala na odgovoru vezano za edukaciju, odnosno da je podržana od Agencije, međutim na žalost Agencija i Ministarstvo u mnogim su područjima neusklađeni, pa tako ono što podržava Agencija vrlo često nema podlogu u zakonima, koji su još uvijek "stari" (npr. u zakonima se nešto zove Komisija, a u različitim uputama, razgovorima... Povjerenstvo, zakonski učenik s teškoćama u razvoju odjednom na skupovima zovemo učenik s posebnim potrebama, zakonski prilagođeni program sada zovemo individualizirani program, i drugo).
    Što se tiče vašeg optimizma, ja na zalost pišem iz jedne konkretne perspektive, i teški sam pesimist, i kao zaposlenik, i kao mama dvoje djece.

  • sanja @ 12.01.2007, 09:36

    Draga Vesna,
    slažem se da neki dokumenti nisu usklađeni te da će na kraju krajeva neke pravilnike trebati što prije mjenjati kako bi bili u skladu s HNOS-om (npr. Pravilnik o ocjenjivanju...). Što se tiče prilagođenih programa koliko sam upućena jedno je individualizirani program (odnosno redovni s individualiziranim postupcima) a drugo je prilagođeni program (Pravilnika o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju iz 1991.).
    Postoji možda mala zavrzlama u terminologiji zbog zastupanja različitih pristupa. I Korak a i HNOS zastupaju pristup usmjeren na dijete a jedno npr. od načela metodologije Korak po korak je individualizacija. Pri tome se ne misli naravno da dijete treba imati rješenje za individualizirani program već da se u kontaktu sa svakim djetetom trebaju uzimati u obzir njegovo socijalno, kulturalno podrijetlo, interesi, sposobnosti, navike koje donosi od kuće...U kojoj mjeri u nekim školama za to imamo uvjeta ne bih komentirala
    Vama veliki pozdrav
    S.

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.952 posjeta