REYN-Hrvatska

Članak 28.

REYN-Hrvatska

disciplina

  • ana @ 27.05.2005, 12:05

    Poštovani! Mlada sam učiteljica. Muku mučim s disciplinom u razredu. Već je kraj školske godine a neka djeca se još uvijek nisu privikla na mir i red u razredu. Nema većih ispada, ni tučnjave, ali naprosto me ne slušaju. S poštovanjem, Ana

  • Gost @ 01.06.2005, 04:06

    Pitanje discipline staro je koliko i učiteljska praksa. Neka vas to toliko ne zabrinjava. Predložit ću vam nekoliko strategija za uspostavljanje discipline koje koristimo u metodologiji Programa Korak po korak. Osnovno je potaknuti djecu na uključivanje u što više aktivnosti u razredu u kojima mogu samostalno sudjelovati (npr. dogovoriti tko će taj tjedan brinuti o bolesnom prijatelju, sudjelovati u podjeli obroka, izvještavati o novostima i sl.) Važno je da djeca samostalno odlučuju u kojim aktivnostima će sudjelovati, ali da za taj svoj izbor imaju i odgovornost. To možete zajedno dogovoriti kao razredna pravila. Važno je da ona budu afirmativno postavljena jer ih tako poučavate i načinu komunikacije (npr. U našem razredu čuvamo biljke umjesto - Ne gazite biljke i sl.) Djeca trebaju govoriti i koje su posljedice za kršenje dogovorenih pravila (naravno vi ih trebate modelirati). Kod samog rada dobro je da djeca budu podijeljenja u vršnjačke grupe, umjesto tradicionalnog "gledanje u potiljak" sjedenja. Na taj način će zajednički učiti i biti više motivirani. Uvijek vodite računa i o odgojnom a ne samo obrazovnom dijelu nastave. I najvažnije, u postavljenim pravilima (koja su dogovorila djeca9 budite dosljedni. Na taj način postat ćete učiteljica koju će voljeti ali i poštovati. Sretno!

  • Nives @ 02.06.2005, 05:58

    U razredu usmjerenom na dijete odustaje se od tradicionalnog poimanja discipline. Umjesto pojma ''''disciplina'''' radije koristimo ''''upravljanje razredom''''. Pojam discipline u razredu prvenstveno se odnosi na djetetovu sposobnost da upravlja svojim ponašanjem, a postupci učitelja usmjereni su na modeliranje poželjnog dječjeg ponašanja. To se postiže poticanjem djece da sudjeluju u postavljanju pravila ponašanja i da se pravila pridržavaju te im se istodobno nudi mogućnost izbora i navikava ih se na donošenje samostalnih odluka. Važan element takvog upravljanja razredom jest prenošenje autoriteta (odgovornosti) s učitelja na dijete. U suvremenoj razrednoj nastavi se od učenika očekuje međusobna komunikacija za vrijeme ''''sata'''', često mijenjanje položaja i mjesta rada, te slobodno kretanje u razredu (u ''''korakovskim'''' razedima učenici se slobodno kreću između centara aktivnosti). Disciplinirano ponašanje nikako se ne poistovjećuje s učenikovim mirovanjem ili šutnjom.

  • Nives @ 07.06.2005, 03:05

    Više o ovoj temi pročitajte u časopisu ''Dijete, škola, obitelj'', br. 13, zima 2004. Tema tog broja je ''Upravljanje razredom''. Nešto više možete naći i na ovoj web stranici pod ČASOPISI.

  • Sanja Brajković @ 28.06.2005, 04:41

    Draga Ana,
    uvođenje novih metoda rada u razredu zahtjeva i druge promjene, a jedna od zahtjevnijih je svakako stvaranje školske discipline, odnosno načina upravljanja razrednom. Najčešći problem koji nam se događa u razredima je da napravimo sve onako kako smo naučili na edukaciji ili pročitali u literaturi ali stvar jednostavno ne "štima". Jedna od mogućnosti je da dovoljno ne inzistiramo na disciplini. Mi volimo reći da je disciplina jedina stvar koja se drila u razredima usmjerenim na dijete. Dakle, obratite pažnju na vaše reakcije, odnosno koliko vi kao učiteljica preventivno s djecom ponavljate pravila, dovoljno na vrijeme upozoravate na njihova kršenja i koliki značaj dajete tom problemu. Smatramo da je postavljanje razrednih pravila i upravljanje razredom jednako važno kao i svaki drugi proces, kao i razvijanje svake druge vještine...ne ustručavajte se za razvoj tako važne vještine kao što je samokontrola odvojiti dovoljno vremena u uvašem radu. Isplatit će se! početak školske godine je pravo vrijeme za vraćanje na pravila i teškoće u njihovu praćenju. Radite intezinvno na tome barem prvih mjesec dana.
    Isto tako vam preporučujem da preispitate i svoja očekivanja. Ponekad se dogodi da prihvaćamo rad u skupinama ali još uvijek od djece očekujemo da će raditi u potpunoj tišini..to nije moguće. Savjetujem Vam da u tome potražite savjet kolegica i upitate ih kako one vide taj problem u vašem razredu.
    Želim vam puno sreće

  • Gost @ 01.12.2005, 23:52

    Učiteljica sam razredne nastave i radim po prvi put u kombiniranom odjeljenju 2. i 4. razreda.
    1.Da li mi možete savjetovati neku noviju literaturu/priručnik o radu u kombiniranom odjeljenju?
    2.Kako da povežem razred u cjelinu-praktični savjeti mi trebaju?
    3.Kako vaša udruga gleda na ovakav način rada sada i u budućnosti?
    Hvala!!
    Maja iz Splita

  • Nives @ 28.12.2005, 19:07

    Draga učiteljica Maja,
    Javljam se sa svojim razmišljanjima iako ne radim u praksi. U dugoj ljudskoj povijesti ljudi su učili jedni od drugih, mlađi od starijih i pritom su svi bili i učitelji i učenici. I danas je takav oblik učenja prisutan u obiteljima s više djece. Taj prirodni način učenja ukinut je uvođenjem obrazovnog sustava. Djeca su smještena u razrede sastavljene od vršnjaka koji podjednako znaju, odnosno ne znaju. Tako je onemogućeno da uče jedni od drugih, a učitelj je postao glavni izvor znanja. Takvim razmišljanjem dolazim do zaključka da su kombinirani razredi prirodniji. I, naravno, veliki izazov za učitelja. Ne zagovaram kombinirane razrede jer je to u ''masovnom'' obrazovanju nemoguće. No, vjerujem da je moguće ovaj izazov pretvoriti u prednost. Savjetujem vam da se uključite u našu edukaciju za metodologiju Korak po korak u kojoj ćete naučiti kako djeci omogućiti izbor aktivnosti, o radu u centrima, o individualiziranom poučavanju, o izgradnji razredne zajednice i drugim razvojno-primjerenim metodama poučavanja usmjerenima na dijete. Vjerujem da ćete u našim priručnicima ''Kurikulum za prvi razred'' i ''Kurikulum za drugi, treći i četvrti razred'' naći rješenje za mnoge nedoumice.
    Srdačno, Nives Milinović

  • Gost @ 11.11.2006, 14:42

    Poštovani,
    radim kao učiteljica na satovima "učenja". Naime, škola u kojoj radim uredila je boravak u školi na način da se nakon standardnih satova "obrade i učenja novih sadržaja" organiziraju satovi učenja. Na tim satovima, pomažem djeci da pišu zadaću, samostalno uče itd. Tom prilikom radim u sva četiri razreda (po sat ili dva dnevno u svakom razredu). Budući da sam nova učiteljica- i po godinama staža i po prisutnosti u spomenutoj školi, svjesna sam da su mi ovi trenuci izuzetno važni prilikom "postavljanja" pred učenicima. I, kako to već biva, došla sam u prve konfliktne situacije. Naime, s jedne strane pokušavam djeci ove naporne sate što ih provode u školi učiniti interesantnima; podupirem samoučenje, rad u paru, grupne razgovore... S druge strane, ti su razredi ipak pod vodstvom drugih učiteljica (svojih razrednica) tako da kad dolazim u razred, imam zadatak da na kraju sata sve zadaće budu napisane i da disciplina bude na samom vrhuncu. I dok je većina učenika prihvatila "moj način rada", postoje dva razreda u kojima često muku mučim ne bih li u to malo vremena stigla s njima i napraviti zadaću i igru... Čini mi se da svaki put kad dolazim kod njih ispočetka moram ponavljati naša "dogovorena pravila"; većina će mi vremena otići na smirivanje učenika (obično njih dvoje-troje), njihovu motivaciju, zamolbu da ne ometaju ostale koji rade itd... Također, na kraju sata ih redovito "počastim" nekom zanimljivom igrom, dakle trudim se u to malo vremena stisnuti i rad i igru... Učenici su mi rekli kako im je lijepo raditi sa mnom jer "ih pitam što žele, što misle, pomažem im, imam smisao za humor itd..." No, rečeno mi je "da sam blaga jer ih ne kaznim". Ja ih doista "kažnjavam" ukoliko ometaju nastavu time da ih odvajam od ostatka razreda pa rade sami u kabinetu itd... ali nisam u mogućnosti dijeliti jedinice ili minuse jer nisam "njihova učiteljica", a jedino su na takve kazne navikli kod svoje učiteljice.
    Voljela bih ako biste mi mogli savjetovati neki drugi način kompenzacije te famozne "kazne" kod onih kod kojih, čini mi se, samo to pali. Ne volim zastrašivati djecu kažnjavanjem, radije se služim pozitivnom potkrjepom pa oni koji su na vrijeme gotovi uvijek sudjeluju u igri na kraju sata i sl. Ipak, možete li mi savjetovati koja pravila nagrade i kazne da postavim za one koji se ne pridržavaju razrednih pravila. Svaka ideja je dobrodošla! Unaprijed Vam hvala!

  • buba @ 11.06.2007, 20:28

    Lijepi pozdrav,
    danas sam imala situaciju u skupini u kojoj sam problem nediscipline riješila pozitivnim poticajem ali i kaznom: nakon aktivnosti u kojoj smo napravili veliki nered pozvala sam djecu da počiste za sobom na što je velika većina "šmugnula" svako na svoju stranu izbjegavajući ovu nezaniljivu aktivnost.Da, to svakodnevno pospremanje pokušavam učiniti zanimljivim no i za to treba imati energije i mašte koje danas nisam imala. Tako je na pospremanju ostalo troje djece koji su bez pogovora pospremili sve do zadnje sitnice. Pri samom kraju pospremanja na glas govorim ( da me čuju "lukavci" ) kako će ovo troje djece biti nagrađeno čime žele. Na to se nekoliko djece naglo prihvaća posla. Na kraju, djeca odabiru ovaj puta slatkiše kao nagradu ( iako hrana, po meni ne treba biti nagrada ), ali nagradila sam samo ono troje dok sam ostalima pojasnila da im se ne računa jer su počeli pospremati tek na spomen nagrade. Nitko od mojih malih "lijenčina" nije protestirao. Na ovaj način osigurala sam pospremanje sobe slijedećih par dana....i onda ponovno igrica mačke i miša! Djeca su posebno osjetljiva na nepravdu stoga je dobro imati jasne stavove i ponašati se socijalno reverzibilno iliti: ne čini nešto što kod djeteta ne odobravaš. Djeca vole pravila i granice, a odrasli su ih dužni postavljati.Naravno, u skupini je uistinu najbolje da djeca sama postave pravila pa će ih se lakše pridržavati.
    lijepi pozdrav,

Brzi odgovor

Prepiši znakove:

Brza prijava

Kor. ime: Lozinka:

Početna stranica
Korak po korak na Facebooku


forum


kontakti


newsletter

korak po korak je program metoda poučavanja usmjerenih na dijete

7. travnja 2020.
3.256.907 posjeta